مشکل جدید صدور ویزای چین برای مسافران کانتون ۱۲۲

متاسفامه با خبر شدیم که سفارت چین در تهران از دو سه روز پیش از پذیرفتن دعوتنامه های نمایشگاهی کانتون ۱۲۲ خودداری کرده و همه این دعوتنامه های رسمی این رویداد مهم را بکلی کنسل نموده است. اهمیت موضوع این است که این دعوتنامه ها همه ساله و در زمان نمایشگاه گوانگجو توسط مجریان تورهای نمایشگاهی جهت تسریع در امر گرفتن ویزا استفاده می شد. با تنظیم و ارائه این برگه که بایستی جزو مدارک هر مسافر به سفارت چین ارائه می شد، دیگر نیازی به تهیه نامه تمکن مالی از بانک نبود، ولی امسال دقیقا در روزهای شلوغ شروع برنامه های تورهای نمایشگاه گوانگجو کانتون ۱۲۲ این موضوع به مشکلات اضافه شده و حتی یکی دو گروه از پرواز به چین جا ماندند و ضررهای مالی و اعتباری زیادی برای آزانس های مسافرتی آنها بوجود آمد.

سفارت چین در پاسخ به این اقدام اعلام کرده است که این دعوتنامه ها جعلی بوده و توسط افرادی سود جو تکثیر شده است. شوربختانه این معضل و گزارش غلط توسط یکی دو آژانس و صرفا برای رقابت با بقیه در بازار ایجاد شده و همه مسافران و مجریان تورها را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است. متاسفایم که اعلام کنیم همه در یک قایق نشسته ایم و اگر کسی کف قایق را سوراخ کند همه در آب غرق می شویم. اگر رقابت سالم و کارساز را برای امور خود سرلوحه قرار دهیم همه امورمان به سامان تر و سریعتر پیش خواهد رفت.

حال در این اوضاع در هم ریخته و بازار خراب و در روزهای نهایی شروع تورها همه مسافران برای تکمیل مدارک خود جهت صدور ویزای چین مثل بقیه روزهای سال بایستی از بانک خود تمکن مالی تهیه کنند. متاسفانه فرصت برای عزیزانی که تاریخ سفرشان رودتر از بقیه است کم است و از آن مهمتر سفارت چین در تهران به مناسبت روز ملی چین از تاریخ ۱ تا ۵ اکتبر (۹ تا ۱۴ مهر) تعطیل است. به همه عزیزان مسافر چین در این ایام توصیه می کنیم زمان را از دست نداده و خیلی سریع این مدرک را تهیه کنند تا از سفر باز نمانند. نامه تمکن مالی توسط بانک مربوطه و به زبان انگلیسی برای هر فرد و با عنوان سفارت چین تهیه و مهر امضا می شود و آخرین موجودی صاحب حساب که بایستی کمتر از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان (به ازای هر روز اقامت در کشور چین ۱۰۰ دلار) نباشد در آن قید میشود. (نظر به اینکه نامه تمکن مالی بایستی جزو مدارک برای همه سفارتخانه های کشورهای خارجی تهیه بشود بانکها به این امر واقف هستند.)

انشا الله در آینده شاهد اینگونه مشکلات که توسط خود ایرانیان ایجاد می شود نباشیم. چینستان برای همه مسافران چین بویژه مسافران نمایشگاه بزرگ گوانگجو (کانتون ۱۲۲) آرزوی سفری پربار و توام با موفقیت ، سلامتی و برکت آرزو می کند.

Start typing and press Enter to search