نطق تلویزیونی رئیس جمهور چین برای سال نو میلادی

Chinese-economy-map

سال ۲۰۱۵، پر چالش‌ترین سال ریاست‌جمهوری چین پس از انتخاب به این سمت یعنی از نوامبر ۲۰۱۲ تاکنون بوده است. حزب کمونیست چین درحالی که توانست با موفقیت «یوآن» را به عضویت صندوق ذخیره ارزی صندوق بین‌المللی پول درآورد، اما نحوه مدیریت سقوط بازار سهام و کندی رشد اقتصادی، تردیدها را نسبت به تعهد دولت به انتخاب‌هایش برای هدایت رشد اقتصادی و کاهش وابستگی به استقراضات و بدهی‌ها، افزایش داده است.
شی جین‌پینگ»، رییس‌جمهور چین، در نطق تلویزیونی خود به‌مناسبت سال نوی میلادی، بر نیاز به رشد پایدار و پیگیری جدی اصلاحات سیاسی-اقتصادی در سال ۲۰۱۶ تاکید کرد.
به‌ گزارش چینستان «شی جین‌پینگ»، رییس‌جمهور چین تاکید کرد: دومین اقتصاد قدرتمند جهان، در کنار افزایش نقش خود در جهان، نیازمند رشد پایدار و پیگیری جدی اصلاحات اقتصادی-سیاسی است.

به‌ گزارش چینستان به نقل از بلومبرگ، شی جین‌پینگ در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال نو میلادی، بار دیگر بر گشایش درهای بازار چین به روی بازارهای جهان، به رغم رقم خوردن کندترین روند رشد این کشور طی ربع قرن اخیر تاکید کرد.

شی جین‌ پینگ افزود: ما باید علاوه‌بر اینکه درهای اقتصاد خود را به روی جهان می‌گشاییم، همچنان به‌طور جدی پیگیر اصلاحات اقتصادی و سیاسی خود باشیم و آزادی اجتماعی را در کشور ترویج کنیم. وی که به صورت زنده از طریق تلویزیون دولتی چین سخنرانی می‌کرد، افزود: چین نیازمند ایجاد شرایط یکنواخت سیاسی است و باید راه را برای جامعه‌ای با چشم‌انداز امیدوارکننده باز کنیم.

شی جین‌پینگ همچنین توانست با موفقیت، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا را تاسیس کند و با همکاری باراک‌ اوباما، پیمان جهانی مقابله با تغییرات جوی را به پیش برد. وی همچنین در راستای افزایش نقش جهانی چین، چندین سفر مهم به انگلیس داشته است. شی در این باره گفت: چین دیگر در مناسبات بین‌الملل غایب نخواهد بود و از این پس همیشه آغوش خود را به روی جهان باز خواهد گذاشت و تا حد توان خود به کشورهای نیازمند کمک خواهد کرد؛ ما قصد داریم دایره دوستی خود را با کشورهای دیگر وسیع و وسیع‌تر کنیم.

قطعا ماه‌های پیش‌رو عمق موفقیت شی‌ جین‌پینگ را در اداره اقتصاد رو به کندی کشورش نشان خواهد داد. رونق‌بخشی اقتصادی منشا مشروعیت حزب حاکم چین طی بیش از سه دهه اخیر بوده و هرگونه ناتوانی در این امر، چالش‌هایی جدی را برای رهبری حزب حاکم در چین به دنبال خواهد داشت.

Start typing and press Enter to search