نمایشگاه بین المللی طراحی فضاهای خارجی در چین

IMG_0558

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طراحی فضاهای خارجی و منظره از روز جمعه دهم مه در استان لیاونینگ در شمال شرقی چین برگزار شد و بیش از ۳۰۰ هنرمند داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند.

سازماندهندگان این نمایشگاه اعلام کردند: این نمایشگاه بیست اثر از بهترین طراحی های باغ را که از میان ۱۰۳ اثر جهانی برگزیده شده است را به نمایش می گذارد.

کریس بنتلی از کشور نیوزلند، "تالاب واکا" را طراحی کرده و آن را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است. بنتلی می گوید: یکی از موضوعات طراحی باغ که در نظر من بود، درباره ضرورت جریان داشتن زندگی است، که باید به خوبی از نگاه مخاطب احساس شود.

این باغ برای جمع آوری آب باران دارای برکه ها و تالاب هایی است که بنتلی آن را طراحی کرده تا به صورت کانالی آب را برای آبیاری گیاهان در باغ هدایت کند.

بنتلی که در سال ۲۰۱۰ در شانگها یک "بوفا" تاسیس کرد، باور دارد که طراحی او که آب باران را برای آبیاری گیاهان بازیافت می کند، پتانسیل بسیار خوبی دارد.

او در این زمینه می گوید: همانطور که چین در حال ارتقا بخشیدن خود است، یکی از گزینه های لازم آب و هوای تمیز است، و همچنین باغ ها و پارک ها یکی از مقوله های مهم در این زمینه برای برنامه شهری به شمار می رود.

گل ها و گیاهان نیز در این رویداد نقش برجسته ای دارند، ۳۰ میلیون از گل های "باغ بر روی دریا"، با احیای خاک شور سواحل و ته مانده مزرعه های پرورش میگو پرورش یافته اند.

بنابر گفته های لیاو اوی گه معاون مدیر پروژه ساخت و ساز پارک، تکمیل پروژه احیا تقریبا ۲ سال طول کشید و در این باغ از ۲۰ میلیون متر مکعب شن و خاک استفاده شده است، همچنین از تکنولوژی نمک زدایی و مقاومت در برابر باد نیز در این پروژه استفاده شده است.

باغ بزرگ تایوان یک باغ داخلی است که صدها نوع از گل های ارکیده پروانه ای در آن به نمایش گذاشته شده است.

لین شیان متخصص مهندسی فضای سبز گفت: تایوان در کشت ارکیده های پروانه ای در جهان حرف اول را می زند و این در حالی است که سرزمین اصلی یک بازار مهم به شمار می رود. این گل ها برای نشان دادن روابط نزدیک بین دو طرف انتخاب شده اند.

این نمایشگاه توسط فدراسیون بین المللی معماران و طراحان فضاهای خارجی و انجمن بین المللی مهندسی فضای سبز در استان لیاونینگ برگزار شده است.

Start typing and press Enter to search