چینی ها ظرف مدت یک ماه از یک اردک پلاستیکی ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد بدست آورده اند

Big Yellow Duck Beijing

به گزارش شین هوا، فلورنتین هافمن طراح هنرمندآلمانی که اردک پلاستیکی پکن را نیز طراحی کرده است، بیش از ۲۰۰ میلیون یوان (۳۲٫۲۶ میلیون دلار) در مدت نمایش یک ماهه این اردک در پکن بدست آورده است.
بر اساس گزارش های کمیته سازماندهی هفته طراحی به میزبانی پکن، نمایش این اردک ۱۸ متری بزگ پلاستیکی در دریاچه نمایشگاه باغ ملی و همچنین دریاچه کاخ تابستانی، باعث شد تا بیش از ۱۰۰ میلیون یوان درآمد گردشگری برای پکن حاصل شود.

هجوم گردشگران از سراسر شهرهای چین برای تماشای این اردک و همچنین علاقه برای عکس انداختن با آن، باعث رشد اقتصادی برای بخش های دیگری از جمله فروشندگان محصولات جانبی، خوراک، مسکن و حمل و نقل شده است.

تخمین زده می شود که کمیته سازماندهی، در حدود ۷ میلیون یوان (۱٫۱۳ میلوین دلار) فراورده و محصولات مرتبط با این اردک در این مدت به فروش رسیده باشد.

Big Yellow Duck Rubber

بنابراین باید گفت، این اردک پلاستیکی طراح خود را ناامید نکرده است. این اردک، گردشگران بیشتری را در مقایسه با عید نیمه پاییزو روز ملی به خود جذب کرده است.

نمایشگاه باغبانی به طوری کلی ۱۹۶٫۰۰۰ گردشگر را در طول سه روز تعطیلات عید نیمه پاییز به خود جذب کرده است. و تنها در ۲۰ سپتامبر، ۸۸٫۰۰۰ گردشگر برای دیدن اردک زرد پکن به این پارک سر زدند.

و همینطور می توان گفت: ۶۶۶٫۰۰۰ گردشگر در طول هفت روز تعطیلات روز ملی به کاخ تابستانی رفته اند. و تنها در تاریخ ۴ اکتبر تعداد گردشگران به ۱۳۳٫۰۰۰ رسیده است.

این اردک در نخستین روزهای تولد خود از تاریخ ششم تا پایان ۲۳ سپتامبر در نمایشگاه باغبانی قرارد داشت، و پس از آن از گردشگران در کاخ تابستانی استقبال کرد.

پس از آن در تاریخ ۲۴ اکتبر مردم با این اردک پلاستیک دوست داشتنی خداحافظی کردند تا شاید سال دیگر باز هم به پکن کوچ کند و باز هم موجی از گردشگران را به سوی خود جذب کند.

حاشیه قابل توجه مدیران فرهنگی : " ببینید چینی ها با یک اردک پلاستیکی بادی چه رویداد و هیجان و درآمد درست می کنند. چقدر توریسم جذب می کنند و چقدر عروسک و اشیاء تبلیغاتی تولید می کنند و می فروشند و درآمدهای جانبی بدست می آورند. خبر سازی می کنند و چه سر و صدایی تو کشورشون راه می اندازند و ما با این همه بهانه های بزرگ فرهنگی و با ارزش نشستیم و دست روی دست گذاشته ایم."

Start typing and press Enter to search