کار و تولید در بیش از ۸۰ درصد موسسات چین آغاز شد

توسط hosein

پکن- ایرنا- وزارت بازرگانی چین اعلام کرد به دنبال بهبود وضعیت کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا، اکنون بیش از ۸۰ درصد موسسات خدماتی چین کار و تولید عادی را از سر گرفته اند.

کار و تولید در بیش از ۸۰ درصد موسسات چین آغاز شد

به گزارش چینستان و به نقل از ایرنا- «گائو فنگ» روز شنبه در یک نشست خبری در پکن گفن: در حال حاضر، برخی موسسات در روند از سرگیری تولیدات عادی با مشکلاتی مانند کمبود مشتری و کاهش تمایل مصرف از سوی آن ها و پایین رفتن درآمد روبرو هستند.

او تاکید کرد: وزارت بازگانی چین با هماهنگی با نهادهای مختلف، سیاست هایی از جمله کاهش اجاره موسسات کوچک و خرد صادر خواهد کرد.

گائو اظهار کرد: از سوی دیگر وزارت بازرگانی چین نیز با آغاز ارایه خدمات زندگی، بیشتر تمایل مصرفی شهروندان را افزایش داده و از طریق راهنمایی در دیجیتالی شدن و زنجیره ای شدن به بازگشت صنایع کترینگ کمک می کند.

همزمان با اظهارات این مقام در مورد کمبود مشتری، داده های دفتر ملی آمار چین نیز نشان می دهد سود شرکت های بزرگ صنعتی این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ۳۶.۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده های اداره ملی آمار چین، سود شرکت های بزرگ صنعتی در چین در سه ماهه اول ۲۰۲۰ میلادی به ۷۸۱.۴۵ میلیارد یوان (۱۱۰.۴۳ میلیارد دلار آمریکا) کاهش یافته است.

«جانگ وی هوا» رییس اداره ملی آمار چین در یک کنفرانس خبری گفت: در حالی داده ها حاکی از کاهش ۳۸.۳ درصدی سود صنعتی در دو ماه نخست سال جاری است آمارها نشان می دهد سود ماه مارس کمی افزایش یافته است زیرا افزایش کار و از سرگیری تولید در کشور باعث افزایش فروش محصولات صنعتی شده است.

آمارها همچنان حاکی است اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان ۶.۸ درصد کوچکتر شده است این میزان کاهش اقتصاد چین، در ۲۸ ساله گذشته یعنی از سال ۱۹۹۲ میلادی که آمارهای سه ماهه چین ثبت شده بی سابقه بوده است.

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search

هوش مصنوعی