گشایش نمایشگاه گردشگری آسیا در پکن

به گزارش ایرنا به نقل از چینستان، نمایشگاه گردشگری آسیا با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در حاشیه اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیایی در پکن برگزار شد. نماینده بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای در این ارتباط گفت: محور حضور ایران در این نمایشگاه، گردشگری و صنایع دستی است.

این نمایشگاه در سه سالن مختلف با موضوع گردشگری و صنایع وابسته دایر است که ایران نیز در فضای ۳۶ متری با دکوراسیون مناسب به استقبال این نمایشگاه رفته است و علاقه مندان می توانند در این نمایشگاه با صنایع دستی و گردشگری ایران بیشتر آشنا شوند.  این نمایشگاه به مدت سه روز پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه ها و هفته های فرهنگی متنوع و فراوان در حاشیه نشست گفت و گوی تمدن های آسیایی از جمله آثار فرهنگی ناملموس، گردشگری، سینما و تلویزیون، خوراک، موسیقی و غیره باعث افزایش آشنایی مردم کشورهای آسیایی با فرهنگ و تمدن یکدیگر و ایجاد علاقه نسبت به آشنایی متقابل شده است.
اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیا با حضور مقامات، مسئولان و گروه های فرهنگی و هنری از ۴۷ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه به مدت چهار روز در پکن پایتخت چین برگزار شد.
از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر 'محمد کشاورز زاده' سفیر ایران در چین، مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی در بخش هفته فیلم آسیا، گروه موسیقی روناک در بخش موسیقی، رییس موزه ملی ایران در بخش تمدن های کهن آسیا، دکتر اسماعیلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در بخش حفاظت از تمدن ها و حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین نیز در بخش مردم به مردم شرکت کرده بودند.
موضوع اصلی این اجلاس «مبادلات و درک متقابل تمدن های آسیایی و جامعه بشری با سرنوشت مشترک» بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

Start typing and press Enter to search