صادرات و حمل هوایی به چین

در چند سال گذشته با توجه به افزایش نرخ ارز، صادرات کالاهای مختلف کشورمان رونق بیشتری یافته است. اما مشکلات و دشواری هایی در موضوعات حمل و نقل، امور اداری و ... وجود دارد. با توجه به برخی مشکلات و موانع موجود در این حوزه، مجموعه چینستان در خدمتی جدید یکی از این موانع مهم را برطرف ساخته است. در این راستا امکان حمل هوایی به چین به صورت سهل و کم هزینه، از چهار ترمینال هوایی کشورمان ایجاد شده است. طبیعتاً عامل اصلی در افزایش صادرات، صرفه بیشتر خریداران خارجی، متاثر از نرخ ارز است. اما این عامل به تنهایی نمی تواند صادرات غیر نفتی را در همه حوزه ها و در دراز مدت تضمین کند. بسیاری عوامل و زیرساخت های دیگر در حوزه های بازاریابی، حمل و نقل، بسته بندی، مجوزات بین المللی و ... می‌تواند بر این مهم اثر بگذارد. در این مطلب به معرفی خدمت جدید مجموعه چینستان در زمینه حمل هوایی به مقصد چین پرداخته می شود.

چرا صادرات به چین؟

آمار ها و حتی مشاهدات ساده میدانی از بازار، رونق بیشتر صادرات نسبت به گذشته را تایید می کند. هم اکنون کالاهای ایرانی به بسیاری از کشورهای همسایه و یا حتی اروپایی و آسیای میانه در موضوعات مختلف در حال صادرات هستند. این موضوع طبیعتا دستاوردهای ارزشمندی برای تولید و اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت. اما در این میان همچنان کشورهای شرقی به ویژه چین، با توجه به عظمت بازار، به مقدار مورد انتظار، مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار نگرفته اند. این موضوع اهمیت همان عوامل اثرگذار دیگر در صادرات به غیر از نرخ ارز را که پیشتر اشاره شد، اثبات می کند.

مجموعه چینستان با توجه به همین مشکلات و موانع و اشراف طولانی مدت به مراودات بازرگانی بین دو کشور، در خدمتی جدید تلاش کرده است تا در حد توان خود یکی از این موانع مهم را برطرف سازد. در این راستا امکان حمل هوایی سهل و کم هزینه از چهار ترمینال هوایی کشورمان ایجاد شده است. از این پس صادر کنندگان عزیز می توانند کالاهای مختلف از جمله محصولات کشاورزی و باغی، محصولات پروتئینی و شیلات، صنایع دستی، تولیدات مختلف صنعتی، مواد اولیه و شیمیایی گوناگون و هر آن چه ایرانیان تولید می کنند را به سهولت به ترمینال های هوایی برده و طی یک روال اداری ساده و متمرکز با کمترین هزینه و زمان به مقصد کشور چین ارسال کنند.

برتری حمل هوایی به چین

مهم ترین مزیت این ترمینال ها انجام همه روال اداری از جمله اخذ گواهی مرودشت مجوزات لازمه از سازمانهای مورد نیاز امور گمرکی و بازرسی به طور متمرکز و یکجا و با کمترین هزینه است. شاید تا کنون بیشتر صادرکنندان از چین امکانی بی اطلاع بوده اند. اکنون محموله‌های صادراتی به مقصد چهار شهر گوانگژو شانگهای پکن و شنزن قابل ارسال هستند که تنوع این مقاصد در کشور چین نیز مناسب است.

هزینه ارسال کالا به چین به صورت هوایی

هزینه‌های ارسال محموله های صادراتی به کشور چین، بسیار مناسب و از لحاظ اقتصادی به صرفه است. به نحوی که برای محموله‌های حداقل چند صد کیلو گرم به بالا، می توان گاهاً نرخ‌ها را تا کیلویی ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان کاهش داد. البته نوع کالا، بسته بندی، خدمات جانبی، فرودگاه مقصد و برخی موارد دیگر در نرخ ها موثر است. جهت استعلام نرخ دقیق می توانید با کارشناسان چینستان تماس حاصل فرمایید.

air-export-to-china

ترمینال کارگو هوایی اصفهان

در حال حاضر ترمینال بار هوایی در فرودگاه‌های تهران، اصفهان، مشهد و تبریز توانایی پذیرش این محموله های صادراتی را دارند. ترمینال هوایی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از حیث وجود درگاه های متمرکز مختلف برای روال اداری و زیرساخت در این زمینه، بر بقیه ترمینال ها برتری دارد. برتری مهم و بی سابقه دیگر این ترمینال بر سایر فرودگاه های کشور که برای اولین بار و به همت اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی ایجاد شده است، وجود سردخانه و محل نگهداری استاندارد، با ظرفیت تن در محل ترمینال هوایی فرودگاه است. صادرکنندگان عزیز که کالاهای آن ها نیاز به نگهداری در سردخانه دارد، به راحتی می توانند از این امکان استفاده کنند.

ترخیص در چین

یکی از مشکلات رایج درحوزه صادرات به چین، ترخیص کالاهای ارسالی است. چینی ها در وارادت سختگیر و ایرانیان به بسیاری مقررات آن ها ناآشنا هستند. البته در بیشتر موارد خریداران چینی، ترخیص کالا در فرودگاه‌های کشور چین را خود به عهده می‌گیرند. اما لازم است که طرف ایرانی نیز از توانایی و اراده طرف چینی در انجام این موضوع اطمینان حاصل کند تا مقصد کالا در کشور چین انبارهای کالاهای قبض شده و متروکه نباشد. این موضوع برای ارسال کننده و شرکت حمل و نقل می تواند هزینه اضافی و تبعات منفی داشته باشد. در صورتی که طرف چینی خدمات ترخیص کالا را در کشور چین نیز طلب می کند، مجموعه چینستان در بیشتر موارد می تواند در ترخیص کالا به شما یا طرف چینی خدماتی ارائه دهد.

نکات مورد توجه در حمل هوایی به چین

از موضوعات مهم مورد توجه در صادرات هوایی به چین، استفاده از بسته بندی مناسب برای ارسال و مهم تر از آن رعایت نکات مورد نظر امنیت پرواز و قوانین بین المللی است. اظهار دقیق و درست مشخصات کالا و بسته آن و ذکر هرگونه مواد شیمیایی، مایعات، باتری ها، پودر ها و سایر مواردی که مورد حساسیت استانداردهای هوایی است، باید به درستی انجام شود. به این ترتیب از تاخیر و مشکلات احتمالی در مبدا و مقصد جلوگیری می شود.

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search