مراسم شبهای قدر در گوانگجو چین

Mohebin Ahlebeit

مراسم عزاداری و احیای شبهای پر فیض قدر به مدت سه شب در مسجد هاوپن شهر گوانگجو جین برگزار شد. در این مراسم با شکوه قرائت دعای جوشن کبیر ، و سخنرانی ، عزاداری ، مراسم سرگرفتن قرآن  و سپس همه بر سر سفره کرم اهل بیت علیهم السلام مهمان بودند. حضور استاد ارجمند مداح اهل بیت جناب حاج محسن طاهری در این مراسم و اجرای خوب و صدای دلنشین ایشان بر غنا و شکوه آن تاثیر بسزایی داشت. این مراسم با همت و تلاش دفاتر و شرکت های ایرانی در شهر گوانگجو در غالب هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد. در این مراسم معنوی حضور مسلمانان از کشورهای مسلمان و حتی چینی ها بچشم می خورد.

Mohsen Taheri in Guangzhou

حاشیه خبر :

توی چین باشی و توی اون حال و هوای شهر شلوغ گوانگجو بعد ببینی یه هیئت برنامه گذاشته و راه بیفتی بری توی یه مسجد وسط شلوغی های شهر یه مرتبه ببینی انگار توی ایرانی و مثل هیئت توی محله خودتون همه با کمال خوش اخلاقی از شما استقبال می کنند و همه جنب و جوش عجیبی دارند و در حال تدارک مراسم  شب احیا هستند . یه گروه دارند گوشه حیاط تدارک شام رو می بینند و یه چند نفری مسولیت پذیرایی با شربت و چایی و خرما و ... و به همون سبک های خودمون ، برو بچه های هیئت بی ریا و تکبر و غرور و همه از سر خلوص نیت آشپزی می کنند و اون هم یه شب قرمه سبزی و یه شب قیمه اون هم با اون طعم بی نظیر ایرانی و بوی عطر زعفران ، چه حسی بهت دست میده ؟ نمی گی آفرین به همت ایرانی مسلمون و با غیرت ؟ نمی گی  مسلمون باشی و دوستدار اهل بیت هر جا باشی همینه ؟ چین و گوانگجو و ایران و جاهای دیگه نداره . عشق علی و بچه های علی اینجا و اونجا نمی شناسه .

همه اونهایی که خبر مراسم رو شنیده بودند هر جوری بود خودشون رو می رسوندند. خیلی ها با خانوم و بچه هاشون. خیلی هام نذر داشتند آورده بودند. شب آخر شله زرد هم خوردیم با همون طعم بی نظیر ایران.

همینجا  وظیفه دارم از همه دست اندکاران هیئت محبین اهل بیت (ع) گوانگجو و همه اون آقایان و خانم هایی که برای این مراسم زیبا و تاثیر گذار زحمت کشیده بودند به سهم خود تقدیر و تشکر کنم. اجر همه با خدا و اهل بیت سلام الله علیهم

Mohebin meting

منبع خبر:

مدیر مرکز اطلاع رسانی نمایشگاههای چین

جولای ۲۰۱۳

گوانگجو چین

Start typing and press Enter to search