هتل بین المللی شیمائو / Shimao international hotel

هتل بین المللی شیمائو، هتلی منحصر به فرد و اولین هتل پنج ستاره در جهان بوده که در یک شکاف زیرزمینی پر شده از آب ساخته شده است. این هتل یکی از مکان های اقامتی سازگار با محیط زیست است که در حال حاضر در سانگجیانگ شانگهای چین در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز شهر در حال ساخت می باشد. هتل در دوازده کیلومتری شانگهای و در معادن رها شده قرار دارد. طراحی هتل شیمائو به گونه ای است که در شکاف زمین ساخته شود و برخی از اتاق های آن در زیر آب قرار گیرند. پشت بام هتل دارای سقفی دارای چمنزار و درختان سرسبزی بوده که به مناطق اطراف متصل شده است.

طراحی و ساخت و ساز این مکان با تاخیر زیادی قبل از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. با این حال، از سال ۲۰۱۵ بهینه سازی طراحی و ساخت و ساز آن با سرعت نسبتا بالایی پیشرفت کرد. در حال حاضر، سازه اصلی هتل تقریبا تکمیل شده و انتظار می رود در اواخر سال ۲۰۱۸ کار ساخت و ساز به پایان رسیده و هتل افتتاح شود.

ساخت هتل بین المللی شیمائو

طراحی نمای این پروژه توسط شرکت JADE + QA، به رهبری مارتین جوچمن، که از کارمندان سابق اتکینز است، انجام شد. شرکت معماری محلی ECADI (موسسه پژوهش و طراحی معماری چینی) است که مسئول توسعه طراحی، اسناد ساخت و ساز و طراحی ساختمان می باشد. شرکت های طراحی داخلی با عنوان CCD (طرحی چنگ چانگ) شناخته می شوند.

هتل بین المللی شیمائو  در ۱۹ طبقه ساخته شده، که ۱۷ طبقه آن زیر سطح زمین قرار دارند و طراحی آن به گونه ای است که دو طبقه آن زیر آب واقع شده اند. دو طبقه از هتل بالای شکافی به عمق ۱۰۰-۹۰ متر قرار دارند. یکی از معادن رها شده در روبروی هتل با آب پر شده تا دریاچه ای مصنوعی ساخته شود. هتل به شکل "S" طراحی شده که از یک قوس محدب به شکل یک قوس مقعر، تغییر شکل می دهد. هتل شیمائو، یک ساختمان مجزا دارد که به عنوان لابی ساخته شده و شبیه به یک بشقاب پرنده بوده که در شکاف زمین فرو رفته است.

از مزایای منحصر به فرد هتل شیمائو، موقعیت و عناصر طبیعی خاصی مانند صخره های سنگی، آبشارها و تپه های اطراف آن است. طبقات هتل که در زیر زمین واقع شده، شامل اتاق ها و یک رستوران است که آکواریومی با عمق ۳۳ فوت و همچنین یک مجتمع تفریحی، استخر شنا و ورزش های آبی در مقابل آنها قرار گرفته اند. سقف هتل در سطح زمین قرار گرفته و دارای چمن­زار و درختانی است که به محیط اطراف هتل متصل است و محیط محلی را حفظ می کند. بر روی این معدن یک مرکز ورزشی برای فعالیت های سختی مانند صخره نوردی و پریدن با طناب گنجانده شده است.

این هتل مجلل و لوکس نه تنها از نظر طراحی خیره کننده است، بلکه به منظور جلوگیری از آسیب زیست محیطی بیشتر به محیط اطراف آن ساخته شده و دارای یک برنامه پایداری گسترده است. هتل شیمائو انرژی گرمایی و روشنایی خود را از طریق استفاده از انرژی گرمایی زمین و انرژی خورشیدی تامین می کند.

مهندسی شگفت انگیز هتل بین المللی شیمائو توسط شرکت بریتانیایی طراح هتل برج العرب در دبی صورت گرفته که ۱۰ سال طول کشید تا بخشی از آن به وجود آید، زیرا راه حل های جدید برای انتقال مواد به داخل معدن مورد نیاز بود. مهندس ارشد این پروژه، آن را "مبارزه با گرانش" نامید و بیش از ۵۰۰۰ معمار، مهندس، طراح و کارگر در ساخت آن سهیم هستند.

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search