ایرانی های ناآشنا آماده برای سو استفاده چینی های فرصت طلب

cloud-walking-wire-business-man

ایرانی های ناآشنا آماده برای سو استفاده

چینی های فرصت طلب 

در مدت اقامت خود در چین با افرادی روبرو خواهید شد که با زبان شیرین ایرانی صحبت می کنند و اسم خود را ایرانی گذاشته خود را مسلمان معرفی می کنند. مانند یوسف - فاطمه - نورالدین - علی - زینب و صالح  و ...

طرفندی موثر برای جذب ایرانیانی که در به در دنبال کسی هستند که حرفشان را بفهمد. این چینی های زرنگ با بلبل زبانی خود ، ایرانی ساده لوح را جذب خود کرده اعتماد او را جلب می کنند.

اغلب اینها دختران و پسران منطقه دور افتاده مسلمان نشین و فقیر چین هستند که بعضا به علت فقر مالی و بیکاری به ایران آمده و در مراکز دانشگاهی و بعضی هم در مراکز علوم دینی و مذهبی با هزینه بیت المال ایران  آموزش علوم دینی دیده اند و با فراگرفتن زبان فارسی و تمام اخلاقیات و اداب ما به چین برگشته تا میلغ دین مبین اسلام باشند ولی دین و ایمان و مذهب را رها کرده در بازار تشنه زبان ایرانی در چین دنبال تور کردن مسافران ایرانی هستند تا خود را به مقاصد مالی خوب برسانند. (در چین مترجم ایرانی کم است و بازار خوبی دارد)

اینها با جذب مشتریان ایرانی که هیچ جایی و چیزی بلد نیستند در مذاکرات کمسیون های دوبل و دو طرفه می گیرند . کسانی که تا چند صباح پیش به نون شب محتاج بوده الان دفتر دستکی بهم زده و در زمان کوتاهی صاحب ماشین و امکانات دفتر و منزل و ... و بالاخره کلاس شده و برای ایرانیان تازه وارد قیافه های آن چنان می گیرند و نوبت برای حرف زدن می دهند که بیا و ببین که آقا نورالدین که تا چند روز بیش به عنوان مترجم در دفتر یکی از ایرانی های گوانگجو کار می کرد الان قرار دادهای چند صد میلیون دلار می بندد و کمسیون های چندین هزار دلاری به جیب می زند و به ریش و سادگی ایرانیان قهقهه می زند.

البته ما همه این دفاتر را به یک چشم نمی نگریم . هستند کسانی که کارشان را خوب انجام می دهند ، شما تحقیق کنید . مواظب باشید این افراد با فروشنده کالای شما لابی نکنند و در لابلای صحبتها به زبان چینی بدون اینکه شما متوجه بشوید کالای شما را جابجا نکنند و برای خود درصد نجویند. مواظب باشید با فروشنده زیر آبی نروند. شش دانگ حواستان به کارتان باشد تا در مدت مذاکره نوع کالا . زمان و قیمت عوض نشود . اگر کوچکترین اتفاقی افتاد بدانید یک جای کارتان لنگ زده است و آبی در لای کارتان رفته. ما داریم به تکرار که هموطنانمان ضربه ها خورده اند و ضرر ها دیده اند و کلاه های گشاد سرشان رفته .که اگر مایل به شنیدنشان هستید در خدمتتان خواهیم بود برای تعریف و تقدیم اسنادشان.

از دامهایی که در سر راهتان پهن شده با تدبیر و حواس جمع گذر کنید. سفر های چین همانطور که پر از چالش هست . مملو فرصت هم هست

سفری خوب و ایمن همراه با تجارتی پر سود برایتان ارزو مندیم

مجددا تذکر می دهیم :

چشمتان را باز کنید  و شش دانگ حواستان به کارتان باشد.

Start typing and press Enter to search