هشدار سفر با ویزای گروهی به چین

به دلیل تغییر در روند صدور ویزای تک و یا گرانی ویزاهای انفرادی اکثر آژانس ها و برگزار کنندگان تورهای گروهی و یا مسافران متفرقه اقدام به گرفتن ویزای گروهی می نمایند ولی از اطلاعات مربوط به اینگونه ویزاها بیخبرند. ویزای گروهی چین ویژه مسافرتهای گروهی و تفریحی در دو برگ صادر می گردد و ضمن داشتن اعتبار صدور و زمان ورود و خروج از مرزهای چین می بایستی همه اعضای گروه با هم از مرزهای چین وارد چین شده و با هم در موقع خروج از مرزهای چین خارج بشوند.

نکته مهم و قابل ضروری این است که این گروه در اقامت و تردد بایستی ویزای گروهی را به همراه داشته و در مواقع ضروری آن را به مسئولین ارائه دهند. در اینجا جهت اطلاعات بیشتر هموطنان متن هشدارهای لازم که توسط سرکنسولگری گوانگجو اعلام گردیده را آورده ایم.

با عنایت به تداوم ورود هموطنان عزیز با روادید گروهی جهانگردی به کشور چین و بروز مشکلاتی برای این دسته عزیزان که بعضا و به دلیل تاخیر در خروج منجر به بروز خسارت های سنگین مادی و روحی می گردد، توجه هموطنان ارجمند را که قصد دارند با این نوع روادید به چین سفر نمایند به نکات ذیل جلب می نمائیم:

- همانگونه که از عنوان این روادید مشخص می گردد، روادید مذکور برای گروه های جهانگردی که به صورت حرفه ای و در قالب تور اقدام به سفر به چین می کنند تعریف شده است، لذا موکدا توصیه می گردد چنانچه قصد سفر انفرادی به چین با اهداف دیگری از جمله تجاری را دارید و با توجه به ظرایف سفر با روادید گروهی، حتما نسبت به درخواست و تهیه روادید انفرادی اقدام نمایید.

- با توجه به اینکه این نوع روادید حداکثر یک ماه اعتبار دارد و امکان تمدید آن میسر نیست، نسبت به بازگشت در زمان مقرر مراقبت لازم را مبذول نموده و توجه نمائید چنانچه از تاریخ تعیین شده در روادید، زمان مسافرت با تاخیر آغاز گردد از مدت روادید گروهی به همان نسبت کاسته خواهد شد. چنانچه بیش از تاریخ مقرر در روادید در کشور چین اقامت نمائید مجبور به تحمل مجازات های گوناگون از جمله پرداخت جریمه سنگین خواهید بود.

- مسافرین روادید گروهی ضروری است با یک پرواز وارد چین شده و تمام اعضای گروه در یک مکان (هتل های ثبت شده در اداره پلیس) و در یکی از شهرهای چین اقامت نمایند و همگی همزمان با یک پرواز خاک چین را ترک نمایند. چنانچه به هر دلیل در هنگام خروج این امر میسر نگردد ضروری است نسبت به تفکیک روادید خود از طریق اداره مهاجرت و قبل از مراجعه به فرودگاه اقدام نمایند. لازم به ذکر است که روند تفکیک روادید نیز زمان بر و دشوار است.

- این نوع روادید در ۲ نسخه صادر می گردد. ضمن بررسی دقیق اطلاعات مندرج در روادید گروهی و مطابقت آن با اطلاعات اعضای گروه توجه داشته باشند که یک نسخه از این روادید هنگام ورود و نسخه دوم در هنگام خروج توسط پلیس مهاجرت مستقر در مرز فروگاه اخذ می گردد. چنانچه به هر دلیل نسخه دوم مفقود گردد ضمن اینکه تصویر آن فاقد اعتبار می باشد و هیچ یک از اعضای گروه در هنگام بازگشت اجازه خروج پیدا نمی کنند، حل این موضوع و صدور روادید خروج توسط اداره مهاجرت مستلزم ارائه برخی مدارک از جمله تصویر دعوتنامه آژانس چینی و مدارک اقامتی دال بر اقامت در مکان های ثبت شده توسط پلیس می باشد. با توجه به اینکه بعضا آژانس چینی دعوت کننده در استان های بسیار دور قرار دارد و برقراری ارتباط با این آژانس ها سخت می باشد و حتی پس از تهیه و ارائه این مدارک نیز مدت انتظار جهت صدور روادید خروج بیش از یک هفته کاری به طول می کشد، در حفظ و نگهداری روادید گروهی خود کاملا کوشا باشید.

- دقت نمائید پس از ورود به گیت پلیس مهاجرت و پس از آنکه هر دو نسخ به روئیت افسر مربوطه رسید یک نسخه از روادید همراه با درج مهر ورود بایستی مسترد گردد. ضروری است در حفظ و نگهداری این نسخه (همراه با سایر مدارک خود از جمله گذرنامه) مراقبت نمائید.

- چنانچه به هر دلیل از جمله بیماری، مقاصد متفاوت جهت بازگشت و ... یک یا تعدادی از اعضای گروه قصد تعجیل در خروج از چین را داشته باشند و یا مواجه با تاخیر در خروج گردند، فرایند تفکیک روادید گروهی و صدور روادید خروج برای افراد به صورت مجزا بایستی توسط اداره مهاجرت طی گردد. با توجه به مراجعات متعدد به اداره مذکور این فرایند بعضا زمان بر خواهد بود. بنابراین تا مشخص شدن تکلیف، این افراد از مراجعه به فرودگاه خودداری نمایند.

- در صورت مفقود شدن یا سرقت گذرنامه یک یا تعدادی از اعضای گروه، این اشخاص ملزم به طی مراحل قانونی جهت اخذ برگ عبور می شوند. با توجه به نوع روادید این فرد یا افراد بایستی مجوز خروج جداگانه از سوی اداره مهاجرت صادر گردد که این موضوع سایر اعضای گروه را درگیر فرایندهای قانونی می نماید.

- همانند سایر انواع روادید، محل اقامت افراد باید مورد تایید اداره پلیس قرار گیرد بنابراین مسافرین محترم دقت نمایند در قالب گروهی که اقدام به مسافرت نموده اند حتما در هتل ها و مراکز اقامتی معتبر اقامت نمایند و چنانچه در محلی غیر از مکان های مذکور اسکان می نمایند ضروری است بلافاصله (حداکثر ۴۸ ساعت با انضمام روزهای تعطیل) محل اقامت خود را به نزدیک ترین ایستگاه پلیس گزارش نمایند.

Start typing and press Enter to search