نکات و توصیه های قبل از سفر به کشور چین

Travel Luggage

همواره نام خدا آرام بخش قلبهاست

نکات و توصیه های قبل از سفر به کشور چین

این توصیه ها برای تورهای گروهی نمایشگاهی ، تجاری که با راهنمای با تجربه از ایران سفر می کنند تنظیم شده است :

-     خود را با گروه هماهنگ کرده از زمان برنامه ها و اطلاعات راهنمای گروه بیشترین استفاده را ببرید.

-     خوش سفر باشید و از تک روی و انزوا و جدایی بپرهیزید. بگذارید بقیه هم از وجود شما بهره ببرند.

-     هتل شما دارای وسایل نظافت یکبار مصرف ، دمپایی ، سشوار ، و حوله استریل شده و مینی بار است . لطفا از آوردن وسایل و لوازم غیر ضروری خودداری فرمایید.

-     بار مجاز هر نفر روی بلیط ثبت شده است. لطفا با برنامه ریزی هنگام خرید خود را از پرداخت اضافه بار معاف کنید . مبلغ اضافه بار به طور تقریبی به ازای هر کیلو گرم ۵۰ هزار تومان است.

-     چون در چین انگیزه های خرید وجود دارد ، سعی کنید سبک بار بیایید تا برای برگشتن مشکلی نداشته باشید.

-     ورود و خروج هر میزان ارز و هر کالا به جز گیاهان و حیوانات و مواد شیمیایی غیر مجاز در کشور چین آزاد است.

-     لطفا وسایل تیز و برنده و اشیاء ممنوعه را در ساک داخل پرواز نگذارید.

-     لطفا در صورتی که از داروی خاصی استفاده می فرمایید. حتما آنها را به همراه داشته باشید. در چین برای خرید دارو مشکل دارید.

-     آب و هوای شهرهای پکن ، شانگهای و گوانگجو در فصل های بهار و تابستان کاملا معتدل است.

-     آب چین شرب نیست . برای آشامیدن از آب های معدنی استفاده بفرمایید. قیمت آب زیاد گران نیست.

-     لطفا قبل از استفاده از امکانات هتل از جمله خوراکی های داخل یخچال، تلفن ، اینترنت، خشکشویی ، و.... به لیست قیمت آنها توجه فرمایید.

-     واحد پول کشور چین را اختصارا (یوان) می نامند و یک دلار آمریکا معادل              یوان می باشد. باید ببینید دلارتان را چند خریدید ؟

-     پول تقلبی در کشور چین زیاد است. برای تبدیل ارز خود با مشورت راهنمای گروه فقط از باجه های بانک (Bank Of China  ) یا صرافی های معتبر استفاده کنید.

-     موبایل خود را همراه داشته باشید و از سیم کارتهای اعتباری چین برای مکالمه استفاده کنید. (رومینگ تلفن ایران در چین کار می کند ولی مکالمه با آن گرانتر می شود)

-     قیمت گوشی همراه ، دوربین عکاسی و باتری و فیلم اصلی و اورژینال در ایران نازل تر از چین است. خرید از ایران همراه خدمات پس از فروش و گارانتی است ولی در چین نمی توانید از این خدمات استفاده کنید.

-     چنانچه برای تجارت و یا بازدید از نمایشگاه  سفر می کنید بهتر است کارت ویزیت به زبان انگلیسی همراه داشته باشید.

-     زمان رسمی در چین چهار نیم  (۴/۵)   ساعت جلوتر از ایران است.

-     رانندگان تاکسی در کشور چین از مکالمه زبان انگلیسی ضعیفی برخوردار هستند. به هر منظور که از هتل خارج می شوید و تحت هر شرایطی همواره کارت هتل را به همراه داشته باشید.

-     از رفتن بدون راهنما و یا بدون هماهنگی به جاهایی که آشنایی کافی ندارید جدا خودداری فرمایید.

-     بهترین راهنما در این سفر راهنمای گروه شماست. در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشاوره و یا نیاز به اخذ آدرس به راهنمای باتجربه خود مراجعه فرمایید.

-     بر اساس تجربه بهترین برنامه ها از قبل تدارک دیده شده لطفا خود را با گروه همراه و هماهنگ کرده بهترین بهره را از زمان و موقعیت این سفر ببرید. سعی کنید وقت گروه را با عدم هماهنگی از بین نبرید. تکروی و به موقع نیامدن در برنامه های جمعی شاید برای شما لذت داشته باشد ولی برای گروه زجر آور است.

-     در سفرهای خارجی پاسپورت برای افراد از مهمترین مدارک است. در هر زمان و هر مکان از گذرنامه و مدارک و پول خود جدا محافظت نمایید.

-     هماهنگی و با هم بودن بهترین راهکار برای کم کردن مشکلات و ایجاد آرامش و امنیت است. هر چه بیشتر خود را با گروه هماهنگ کنید بیشتر به شما خوش می گذرد.

سفری خوش و خاطره ای خوب و بیادماندنی آرزوی ماست

 مرکز اطلاع رسانی و برگزاری تورهای ویژه نمایشگاههای چین

Start typing and press Enter to search