غذاهای عجیب چینی

اگر خوردن، یک ورزش المپیک بود، هیچ کشوری به پای چین نمی رسید. بسیاری از رستوران ها برای ترغیب مشتری و معروف شدن، دست به اقدامات یا ابتکارات حیرت انگیز می­زنند که نقش موثری در محبوبیت آنها دارد، در این میان رستوران­هایی هم هستند که از روش طبخ غذاهای متنوع و در عین حال عجیب و چندش آور استفاده می­کنند و در لیست غذاهای خود چنان غذاهایی را گنجانده­اند. در اینجا نه غذای عجیب و غریب که در چین خورده می شود، معرفی شده است:

۱)      تخم مرغ هزارساله: این غذای چینی واقعاً با تخم مرغ هزار ساله درست نمی­شود، بلکه تنها ۴ یا ۵ ماه برای آماده شدن آن زمان لازم است. برای پختن این غذای هیجان انگیز، تخم مرغ یا تخم اردک را چند ماه در خاکستر، خاک رس، نمک، یا آهک، چال می­کنند، تا زرده آن سبزرنگ و سفیده به رنگ قهوه ای درآید. در این حالت تخم مرغ دارای طعم پنیر خامه­ای با بوی تند است. سپس آن را برای مدتی در پوسته برنج می­خوابانند تا غذا آماده صرف کردن شود.

۲)      کره چشم ماهیِ تُن: چشم ماهی تن یک غذای محبوب در چین و برخی دیگر از کشورهای جنوب آسیاست. چشم ماهی تن، چرب و بسیار طعم دار است. این غذا، خام خورده نمی­شود و باید با حرارت ملایم پخته شود. عموماً برای پخت به چشم ماهی، آب لیموی تازه، زنجبیل، سس سویا، روغن کنجد و نمک اضافه می­شود.

۳)      حشره و کرم: حشره­ها و کرم­های خوردنی، گونه­های خاصی از حشرات هستند که در هر کشوری برخی از آنها، خوردنی محسوب می­شوند. در چین، علاوه بر خود حشرات، لارو آن­ها هم خوردنی است.

۴)      دنبلان گوسفند: بله، درست شنیدید دنبلان گوسفند را به صورت رشته های باریک درآورده، کباب می­کنند و به صورت گرم سرو می­کنند.

۵)      سوپ لانه پرنده: چینی­ها با استفاده از لانه های یک نوع پرنده کوچک چینی که شبیه پرستو است، غذا درست می کنند. این پرنده، با استفاده از بزاق خود لانه می سازد، که در مجاورت هوا سخت می­شود. برای تهیه سوپ، آب مرغ به این بزاق افزوده می شود. این سوپ مانند بسیاری از چیزهای دیگر در چین، به خاطر مزایایی که برای سلامتی دارد، مشهور است.

۶)      عقرب ها: عقرب سرخ شده بر روی چوب یکی دیگر از غذاهای عجیب و غریب چینی است که به سلیقه خود می توانید آن را با نمک، سس چیلی یا هر چیز دیگری که فروشنده ارائه می دهد، تجربه کنید. اگر چشم­های خود را ببندید و آنچه را که در حال خوردن آن هستید، فراموش کنید، ممکن است بتوانید آن را هضم کنید.

۷)      بیضه مرغ: به نظر می رسد بیضه­ی مرغ در بسیاری از منوها در هنگ کنگ وجود داشته باشد. این غذا، بسیار شبیه لوبیای سفید است که به طور کامل جوشانده و یا سرخ می شود و یک مارمالاد نرم در داخل آن است. این غذا بسته به سلیقه افراد با برنج یا رشته فرنگی سرو می شود.

۸)      بالوت: این غذا تخم اردکی است که در حال تبدیل شدن به اردک است. در این غذا از جوشاندن اردک زنده در حال تکمیل شدن درست می شود و با نمک و سرکه و فلفل طعم داده می شود و به عنوان یک غذای خیابانی در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل فیلیپین، لائوس، کامبوج و ویتنام به فروش می­رسد. بالوت ایده آل در فیلیپین، تخم اردک ۱۷ روزه است، اما ویتنامی­ها ۱۹ تا ۲۱ روزه اش را ترجیح می­دهند.

۹)      سوپ مار: این سوپ به طور معمول در هنگ کنگ، مخصوصا در زمستان برای گرم شدن، استفاده می­شود و تا حدودی جزو غذاهای لذیذ محسوب می شود. این سوپ با قطعات مار خرد شده در داخل آن سرو می شود. بسیاری معتقدند که طعم آن شبیه مرغ است.

Start typing and press Enter to search