ارتش سفالی شیان چین (هشتمین عجایب جهان)

Xian_guerreros_terracota

ارتش سفالی شیان یکی از مهم ترین کاوشهای باستان شناسی چین است. این گورستان مجسمه های امپراتور در ۱۵ کیلومتری شرق آرامگاه امپراتور شی هوانگ در منطقه لین تونگ Lintong شیان است. ارتشی از گل رس پخته (قهوه ای مایل به قرمز) که سالها در دل خاک مدفون بودند و در قرن بیستم و بصورت کاملا اتفاقی توسط کشاورزان چینی کشف شدند. این مجموعه بسیار بزرگ و بی نظیر حفاری شد و هم اکنون موزه ای شگفت انگیز و یکی از مراکز دیدنی تراز اول چین و هشتمین عجایب دنیاست.

Miniature-terracotta-warriors-Xi'an-China

پس از دیوار بزرگ چین این اثر تاریخی دومین نماد تمدن چین باستان است که به ثبت جهانی در یونسکو رسیده و در میان گردشگران از شهرت بسزایی برخوردار است.

این موزه بزرگ ۱۶۳۰۰ مترمربع است و متشکل از مجسمه های در اندازه واقعی همه سربازان و سپاه زره پوش امپراتوری به همراه کمانداران، نیزه داران، شمشیر زنان، سوارکاران با اسب هایشان و ارابه های جنگی و تجهیزات و اسب های آن به همراه هزاران شیء ارزشمند که پس از کشف هایی که هنوز ادامه دارد از دل خاک بیروه کشیده شده و در دید عموم قرار گرفته است.

Xi'an terracotta warriors

این ارتش سفالی به دستور امپراتور شی هوانگ در طول مدت ۱۱ سال ساخته شد تا بر اساس یک باور قدیمی ، در جهان پس از مرگ از معبد سلطنتی امپراتور در مقابل دشمنان پاسداری و حفاظت کند. تا کنون ۷۰۰۰ هزار سرباز با تجهیزات جنگی و صدها ارابه نظامی با اسبها و امکانات دیگر بعدار دو هزار سال از دل خاک بیرون کشیده شده اند تا برای دیگرا به عبرتی بزرگ و تامل برانگیز تبدیل بشوند و مردم دنیا را به فکر فرو برند.

Xi'an-terracotta-warriors

چهره های هر یک از هزاران سرباز با چهره دیگری متفاوت است چون هنرمندان در آن زمان سعی داشته اند دقیقا چهره لشکریان را بازسازی کنند. بعضی از این مجسمه ها بدون سر و یا نقص هایی دارند که همه بدست هنرمندان حاضر بازسازی شده است.

هیچ مسافری نیست که به شیان بیاید و این مجموعه بزرگ را ندیده باشد.

Start typing and press Enter to search