منطقه مسلمانان شیان / Xian Hui Minjie Muslim Street

منطقه مسلمانان شیان در شمال غرب شهر شیان واقع شده است. منطقه ای توریستی و زیبا با مردمی مسلمان از نوادگان قدیمی مسلمان شهر که وجودشان به این شهر رونقی بیش از پیش داده است. طبق آمار بیش از ۲۰۰۰۰ مسلمان در شهر شیان زندگی می کنند که هنوز فرهنگ و سنت های دینی خود را حفظ کرده اند. مسجد جامع شهر شیان که از شهرت و محبوبیتی بین مسلمانان برخوردار است، در این منطقه قرار دارد. این مسجد مرکز آموزش و تبلیغ دین اسلام و محل برگزاری مراسم ها و گردهمایی های مسلمانان شهر است.

xian-muslim-1-entrance-to-beiyuan-men-islamic-street

در این منطقه مسلمان نشین مردان کلاه عرقچین برسر دارند. زنان با روسری یا مغنعه حجاب خود را حفظ می کنند و همه چیز با دیگر مناطق چین متفاوت است. بازار معروف بی یوان من Beiyuanmen که در شمال برج طبل شهر واقع شده است بازار مسلمانان است. این بازار معروف ۵۰۰ متر طول دارد و محل عرضه و فروش محصولات غذایی حلال و سوغات مخصوص مسلمانان این شهر است. اکثر فروشندگان و صاحبان مغازه های این بازار مسلمان هستند. این بازار سنگ فرش قدیمی، یکی از محلات معروف شهر شیان است که سابقه طولانی در چین باستان دارد. گفته شده است این منطقه محل استقرار نمایندگان دیپلمات خارجی و تجار بزرگ کالا و بازرگانان مسلمان دیگر کشورها بوده است که با هم ازدواج کرده و جمعیت آن ها افزایش پیدا کرده است. اکثر جمعیت این محله ها نوادگان همان تجار و بازرگانان مسلمان هستند که هنوز پیروان دین اسلام اند و سنت های خود را حفظ کرده اند.

Xi'an - Muslim Quarter

در منطقه مسلمانان شیان اصلا نگران غذا ، نوشابه و تنقلات نباشید. نان و کباب و آبگوشت گوسفند یکی از معروف ترین غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شیان است. گوشت مصرف شده در همه رستوران های این منطقه گوشت بره، بز یا گاو است.

کیک خرمالو یکی دیگر از محصولات مسلمانان شیان است، این کیک خوشمزه میوه ای از خرمالوی شیرین با مواد مغزی دیگر پخته می شود و طعم و عطر و بوی دل پذیری دارد. تنقلات و خشکبار منطقه مسلمانان شیان در تمام شهرهای چین شناخته شده است و عرضه می شود. xian_muslim_street

Start typing and press Enter to search