اطلاعات زونگ شان / Zhongshan information

شهرستان زونگ شان Zhongshan در مرکز استان گوان دونگ Guangdong و غرب دلتای رودخانه معروف مروارید و در غرب اتصال به هنگ کنک و ماکائو قرار دارد. در حال حاضر ۲۴ شهر تحت کنترل و صلاحیت دادگاههای دولتی این شهرستان است.

مساحت زونگ شان ۱۸۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ نفر دائم و ۸۰۰٫۰۰۰ نفر در تردد است. یکی از افتخارات مهم و تاریخی دکتر سون یات سن که پدر چین مدرن لقب گرفته تغییر نام این شهر از Xiangshan به نام فعلی Zhongshan  است. سون یات سن که متولد این شهرستان است به سرنگونی سلسله فئودالی چینگ تلاش کرد و اساس یک جمهوری دموکراتیک جدید را پایه نهاد. به همین دلیل از زمان باستان نشانه هایی تاریخی از خود در شهر زونگ شان باقی گذاشته که هنوز مورد احترام است. تالار یادبود دکتر سون یات سن ، موزه و پارک و یا حتی خیابان به نام این مرد در این شهر به چشم می خورد.

در دوران شکوفایی مدرن بود که شبکه بزرگراههای مرتبط به حمل و نقل دریایی ساخته شد و همین امر باعث شد که رشد و شکوفایی و در نهایت توسعه محیط های زندگی دلپذیر برای مردم و تشویق به رشد صنعتی در این شهر بیشتر شد. برای ایجاد این تحولات فرهنگ سازی شد و این منطقه تحت تاثیر این موضوع متحول شد. اکنون که به تصاویر شهر نگاه می کنید نمی توانید باور کنید که چند سال پیش این منطقه ساختمانهای بلندی وجود نداشته و همه مردم به شغل های کشاورزی و ماهیگیری و کار در کارخانجات با درآمدهای اندک مشغول بوده اند. تصاویر یک شهر پیشرفته و مدرن را نشان می دهند.

zhongshan_2

از افتخارات زونگ شان دریافت جایزه ملی شهر پاک و باغ ملی شهر از دولت مرکزی چین است. علاوه بر این دریافت جایزه افتخارجهانی پیمایش زیستگاه از سازمان ملل متحد است که نشانه زحمات و مدیریت این شهر و جایگاه آن در چین است.

مدیران شهر زونگ شان به دلیل وجود زیرساخت های جذب سرمایه گذاری خارجی توانسته اند تعداد قابل توجهی از سرمایه داران دنیا را به سرمایه گذاری در این منطقه ترغیب کنند و در این امر مهم موفقیت های قابل توجهی را بدست اورده اند. همین امر باعث شده است صنعت گردشگری هم به رشد قابل توجهی برسد و از جایگاه خوبی برخوردار باشد. وجود هتل های ستاره دار و امکانات توریستی شهر نشان از توانمندی های جذب توریست دارد.

پیاده روی کنار رودخانه مروارید با جذابیت های طبیعی و برنامه های متنوع و نمایش های در حال اجرا ، رستوران های متعدد و عرضه غذاهای خوشمزه ، محصولات محلی و سنتی ، غرفه های عرضه غذاهای کانتونی و غربی یک روز بیاد ماندنی را ثبت در خاطره ها خواهد کرد.

Start typing and press Enter to search