مسجد دونگ گوان / Dongguan mosque

مسجد دونگ گوان در خیابان دونگ گوان شهر شینینگ "Xining" واقع شده است. این بنا در سال ۱۳۸۰ میلادی ساخته شده با ۶۰۰ سال قدمت بزرگترین مسجد استان کینگهای "Qinghai" به شمار می رود. شهرت این مسجد تنها به دلیل معماری باشکوهش نیست. بلکه به عنوان یکی از مراکز آموزش اسلامی و دینی مهم در چین شناخته می شود.

mosque-of-xining-dongguan-china

ساختار مسجد دونگ گوان

این مسجد با مساحت ۱۱۹۴۰ متر مربع با سبک ترکیبی معماری سنتی چین و معماری اسلامی ساخته شده است.

در ابتدای ورود به این مسجد، با دری ظریف و زیبا مواجه می شوید که روی آرک بالای آن، نام مسجد نوشته شده است. در دو طرف درب ورودی، دو پله، هر یک در ۳ طبقه با سطح مقطع شش ضلعی و به ارتفاع ۸ متر قرار دارد. این پله ها مکان هایی خاص است که افرادی با حضور در آن جا، مردم را به اقامه نماز دعوت می کنند.

در این مسجد میدانی با مساحت تقریبی ۳۰۰۰۰ مترمربع قرار دارد. ساختمان اصلی بنای مسجد، سالن نمازخانه ای باشکوه با مساحت ۱۱۳۶ مترمربع است. بیش از ۳۰۰۰ نفر می توانند به طور همزمان برای اقامه نماز در این سالن حضور یابند.

از زمانی که مسجد دونگ گوان ساخته شد، به عنوان محلی برای عبادت و اجتماعات مسلمانان قرار گرفت. به طوری که در اعیاد مهم اسلامی و چشن های مذهبی ده ها هزار نفر از مسلمانان در چین در این مسجد حضور می یابند.

Start typing and press Enter to search