اطلاعات شانگهای / Shanghai information

شانگهای Shanghai بزرگترین و پرجعیت ترین شهر چین، با جمعیت ۱۸٫۵ میلیونی خود، هشتمین شهر بزرگ جهان به شمار میرود. این شهر بزرگترین شهر تجاری در شرق دور (خاور دور) و پس از نیویورک و لندن سومین مرکز بزرگ مالی در جهان به حساب می آید. شانگهای از نظر حمل و نقل رتبه خوبی در جهان دارد و به عنوان یکی از بهترین شهرهای صنعتی چین مطرح می شود.

Shanghai

ویژگی های شهری شانگهای

این شهر که بزرگترین بندر چین است از نظر جغرافیایی در مرکز ساحل شرقی چین، در دهانه طولانی ترین رودخانه ی چین (یانگ تسه) و در فاصله ۱۰۷۰ کیلومتری جنوب شرقی پکن شرقی واقع شده است. مساحت شانگهای و حومه آن حدود ۶۳۴۰ کیلومتر مربع می باشد.
شانگهای در ابتدا یک دهکده مستعد ماهیگیری و تولید پارچه بود که بر اثر تلاش شهردار خود در اوایل قرن ۱۹ و اواخر قرن ۲۰ به مرکز فرهنگ عامه و گفتمان روشنفکری و فعالیتهای سیاسی در جمهوری چین تبدیل شد. علاوه بر موارد فوق، این شهر با دارا بودن بزرگترین و جامع ترین رستوران ها، ارائه دهنده طیف گسترده ای از علایق غذایی مردم چین است.

shanghai-old-city

شانگهای یکی از کلان شهرهای جهان معاصر از نظر فرهنگی و نژادی، گونه های مختلف اقوام را در خود جای داده است. این شهر سابقه تاریخی چندانی ندارد و شهری تاریخی به شمار نمی آید اما در پی اجرای سیاست ها و اصطلاحاتی، دولت چین مصمم شد شانگهای را به عنوان یک شهر اقتصادی و بین المللی به دنیا عرضه کند.

مدیریت شهر شانگهای و وجود زیرساخت های مدرن شهری، امکانات وسیع و فراگیر سیستم های حمل و نقل و ترافیک، نظم و نظارت بر امور شهرسازی، تمرکز مراکز مهم تجاری و مالی، حضور شرکت های عظیم بین المللی و چینی و ... این شهر را از بقیه شهرهای چین متمرکزتر کرده است. وجود چند مرکز بزرگ برگزاری نمایشگاه و برپایی تعداد زیادی نمایشگاه موثر و مطرح در طول سال در این شهر ، شانگهای را به یکی از شهرهای نمایشگاهی چین تبدیل کرده است. همین موارد باعث شده تردد مسافران تجاری و گردشگران علاقمند را از سراسر جهان به این شهر گسیل کند.

در طول قرن های متمادی شانگهای نام های زیادی از جمله پاریس شرق و مروارید چین به خود دیده است که نشان از به نام بودنش در بین ملت های مختلف دارد. ارتفاع برج ها و آسمان خراش ها در این شهر و تماشای آن ها برای هر بیننده ای بهت آور و عجیب است. وجود بلندترین هتل دنیا و برج تلویزیونی ۴۶۵ متری و هم چنین وجود سریع ترین قطار دنیا با سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت از نمونه های بارز پیشرفت و تکنولوژی در این شهر است.

جاذبه های شانگهای

شب های شانگهای از جمله زمینه های جذب گردشگر به این شهر محسوب می شود. مسافران می توانند سوار بر قایق در طول رودخانه ی پودونگ که شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند، از چراغانی خیابان ها و ساختمان های این شهر هزار رنگ دیدن کنند.

این شهر جاذبه های دیدنی زیادی دارد که مشهورترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • برج تلویزیونی شانگهای
  • موزه تاریخ شانگهای
  • بازار و باغ یویوان
  • منطقه بوند
  • خیابان توریستی نانجینگ
  • مراکز نمایشگاهی شانگهای

بندر شانگهای

شانگهای یکی از بنادر بزرگ و مهم چین و دنیاست که در بازرگانی کشور چین نقش بسزایی ایفا می کند، اکثر بازرگانان چین و جهان به اهمیت نقش این بندر تجاری آشنایی دارند. وجود این بندر در نقطه استراتژیک و تجاری شرق چین و تردد بسیار زیاد بار و کالا ، بندر شانگهای را متمایز ساخته است. شانگهای بین شهر های بندری مهم پکن و گوانگجو واقع است.

shanghai-port

Start typing and press Enter to search