باغ وحش گوانگجو / Guangzhou Zoo

باغ وحش گوانگجو Guangzhou Zoo در سال ۱۹۵۸ در یک نقطه خوش آب و هوای مرکز شهر ساخته و افتتاح گردید. این باغ وحش دیدنی در مساحت ۴۲ هکتار بیش از ۷۰۰ گونه از حیوانات داخلی و خارجی، جمعا حدود بیش از ۲۰ هزار حیوان را در خود پرورش ، نگهداری و به نمایش گذاشته است.

guangzhou-zoo1

قابل ذکر است باغ وحش گوانگجو یکی از سه باغ وحش بزرگ و مطرح چین است که سالانه بیش از ۴ میلیون بازدید کننده دارد. نگهداری گونه هایی از حیوانات کمیاب و در حال انقراض مثل پاندا از ویژگی های این مجموعه بی نظیر است.

guangzhou-zoo-panda

تنوع حیوانات در باغ وحش گوانگجو

باغ وحش گوانگجو در سال ۲۰۰۸ جایزه مهم جذب توریست ملی را از کمیته ملی جذب توریسم چین از آن خود کرده است. این باغ وحش نه تنها محیط مناسبی برای نمایش حیوانات و تفریح و سرگرمی است، بلکه به یک مرکز آموزش و تحقیقات علمی تبدیل شده است. در این مجموعه بزرگ حیوانات بدین ترتیب طبقه بندی و نگهداری می شوند: حشرات، ماهی ها، پرندگان و پستانداران، خزندگان و دوزیستان

در چند سال اخیر بخش های ویژه ای طراحی و به خدمات این مرکز تفریحی اضافه شده است. این بخش ها عبارتند از: باغ پروانه ها، آکواریوم جهان اقیانوس، باغ ماهی های طلایی، سالن اورانگوتان ها، پارک بازی جهان شادی و شوی حیوانات همراه با برنامه ویژه غذا دادن به حیوانات که با هیجان و استقبال ویژه ای از طرف بازدیدکنندگان مواجه است.

guangzhou-zoo

در این باغ وحش بیش از ۱۰۰ گونه از حیواناتی که در حیات وحش نیاز به حمایت و نگهداری دارند، حفاظت می شوند. بسیاری از این گونه حیوانات در حال انقراض و نابودی اند. محیط باغ وحش به دلیل واقع شدن در یک نقطه مناسب آب و هوایی، پر از درخت و فضای سبز و جنگلی است. فضای این باغ وحش نیز به شکل بسیار زیبایی طراحی و جانمایی شده که بازدیدکنندگان ساعاتی مفرح و آرامش بخش را تجربه کنند.

ocean_world_guangzhou_china_01

آکواریوم گوانگجو

بخشی از باغ وحش گوانگجو را آکواریوم بزرگ و منحصر بفردی فرا گرفته که یکی از مراکز دیدنی شهر گوانگجو به حساب می آید. این آکواریوم که یک دنیای زیر آب است، در سال ۱۹۹۷ ساخته و افتتاح شد. در فضای ۱۵ هزار متر مربعی آکواریوم گوانگجو، حدود ۲۰۰ نوع ماهی و گونه های مختلف حیوانات دریایی نگهداری و به نمایش گذاشته شده است. این محیط علاوه بر نمایشگاه ماهی ها و حیوانات مختلف دریایی، یک مرکز تحقیقاتی، آموزشی و علمی است.

guangzhou-ocean-world

یکی از جاذبه های اصلی آکواریوم گوانگجو تونل زیر آب آن است. علاوه بر تونلی که بازدید کنندگان را از وسط آب عبور می دهد، تونلی در زیر اقیانوس طراحی شده است که بازدید کنندگان اعماق شگفت انگیز آب ها را می بینند. در بخش دیگری از این آکواریوم استوانه آب هجده متری مرجانهای استوایی تعبیه شده است. استوانه جواهر آلات، استخر جهان آب، سالن کوسه ها و سرزمین شیرهای دریایی مجموعه ای را در کنار هم به وجود آورده است که به یک نمایشگاه دریایی می ماند. آکواریوم گوانگجو اولین و بزرگترین آکواریوم در چین است که برای بازدید کنندگان خارجی و داخلی جاذبه گردشگری مناسبی به شمار می رود.

برای اطلاعات بیشتر از این آکواریوم به لینک زیر مراجعه کنید:

جهان اقیانوس گوانگجو

Guangzhou-zoo-map

آ

Start typing and press Enter to search