بازارهای توریستی پکن بدترین بازارهای جهان

هر توریستی وارد شهر پکن می شود نا خودآگاه و ناچارا خود را در بازارهای توریستی این شهر می بیند. بازارهایی در چند طبقه و متنوع با شیوه ای کاملا متفاوت در فروش که نمونه هایی از آن را در کمتر جایی از دنیا می بینید. فروشندگانی بی ادب و پر رو ، دروغ گو و متقلب ، گرانفروش و شیاد ، پرخاشگر و گاهی فحاش که با شیوه های کاملا ناجوانمردانه و کاملا حق به جانب به فروش اجناس خود مشغولند. نظر به اینکه توریستهای زیادی در سال های متمادی به این بازارها آمده اند همه فروشندگان از مکالمه زبان انگلیسی نسبتا خوبی برخوردارند و سعی کرده اند از هر جایی از دنیا چند کلمه ای برای جلب مشتری فرا گرفته باشند و اغلب چند کلمه ای فارسی برای خودشیرینی حرف می زنند. هیچ مسافری خوشحال و راضی از این بازارها بیرون نیامده است و هیچ قیمتی در این بازارها قیمت واقعی نیست. از شیوه بی در و پیکری و بی قانونی مطلق برای فروش در این مکان ها استفاده می شود. شاید در یک خرید و در لحظه های اول از یک معامله راضی شوید ولی این رضایتمندی فقط برای چند لحظه است چون به فروشنده بعدی که برسید متوجه خواهید شد چه کلاهی سرتان رفته است و فروشنده بظاهرخوب شما چه ادم متقلب و دروغگویی بوده که با شیوه شیادی فقط قصد فروش جنس را به شما داشته و اگر برگردید فقط یک جمله می شنوید ( این با آن متفاوت است).

شیوه کار در این بازارهای بدینگونه است. وارد یک فروشگاه می شوید و از قیمت یک کالا سوال می کنید. فروشنده با یک ماشین حساب و تردستی حرفه ای قیمتی بالغ بر بیست برابر قیمت را به شما نشان می دهد و به شما اطمینان می دهد که قصد دارد به شما تخفیف بدهد و شما را راضی کند اینقدر با انگشتان ارقام متعدد وارد می کند که شما گیج می شوید. اخرش ۸۰% به شما تخفیف می دهد. شما یا می خرید یا می روید ولی او شما را می گیرد و از شما می خواهد شما قیمت بدهید شما که از قیمت اگاه نیستید هر قیمتی را توی ماشین حساب بزنید قبول می کند و برنده این بازی می شود. اگر قیمت شما پایین تر از حدی باشد که او توقع دارد و یا شما قیمت جنس را بدانید با رفتار بسیار زننده شما را از فروشگاه می راند و اگر فحاشی نکند به شما رحم کرده است.

Yashow Market Beijing

این شیوه فقط در این بازارها متداول است و در بقیه جاهای پکن و یا شهرهای دیکر چین این طور نیست. نام این بازار ها به این شرح است.

۱ – سیلک مارکت

۲ – یاشو مارکت

۳ – هونچیا مارکت

اگر قصد خرید از این بازارها را دارید باید زمان کافی و حوصله مناسب داشته باشید. اگر با گروه هستید از تجارب و قیمتهای نهایی بقیه اعضای گروه اطلاعات کسب کنید و به انها اطلاعات قیمت های خود را بدهید و به هم در خرید و قیمتها کمک کنید. اگر در یک فروشگاه به نتیجه منتقی و واقعی رسیدید به بقیه هم اطلاع دهید.

Silk Market Beijing

Start typing and press Enter to search