بازار بزرگ بین المللی زینجیانگ / Xinjiang International Grand Bazaar

بازار بین المللی زینجیانگ در شهر ارومچی چین، بزرگترین بازار جهان است و مساحتی بالغ بر ۳۹۸۸۸ متر مربع را پوشش می ­دهد. مسجد بسیار زیبای آن، ساختمان­ های تجاری اسلامی و غرفه­ های موجود در این بازار، آن را برای بازدید کنندگان تبدیل به یک مکان ایده ­آل کرده است. گاهی اوقات، خوانندگان خیابانی در این بازار نمایش ­های بی نظیری اجرا می­ کنند.

در بازار بزرگ بین ­المللی زینجیانگ بیش از ۳۰۰۰ غرفه برای فروش پوشاک، آلات موسیقی، سفالگری، جواهرات، آجیل، میوه و فرش وجود دارد. بازدیدکنندگان به غیر از خرید، می­ توانند در تئاتر، نمایش و ضیافت شرکت کنند، در میدان غذا، غذاها را بچشند، هیجان و شگفتی موجود در میدان مری را ببینند، و از برج تماشای شماره ۱، چشم­ انداز پرندگان کل بازار را مشاهده کنند.

تئاتر و نمایش بازار بین­ المللی زینجیانگ

تئاتر و نمایش در بازار بزرگ بین المللی زینجیانگ، بزرگترین تئاتر در زینجیانگ است که در آن ۱۰۰۰ نفر می­ توانند غذا بخورند، در حالی که از حرکت های هماهنگ و موزون و آهنگ لذت می­ برند. هر شب صدها نفر از گروه های نمایشی بزرگ، در این محل نمایش اجرا می ­کنند. گردشگران در این مکان می­ توانند غذاهای خوشمزه­ای مانند کباب، نان و سمبوسه پخته شده زینجیانگ و دیگر غذاها را سفارش دهند.

 میدان غذا در بازار بین المللی زینجیانگ

میدان غذا در بازار بزرگ بین­ المللی زینجیانگ مساحتی بالغ بر ۳۲۲۵ متر مربع را پوشش می­ دهد. در این میدان انواع غذاهای خوشمزه از ۵۶ ملیت مختلف در چین عرضه می­ شود. بازدیدکنندگان می­ توانند در سراسر این مکان غذاهای بین­ المللی و همچنین غذاهای محلی مانند گوشت گوسفند کباب شده، ماکارونی زینجیانگ، خوردن برنج با دست و ... را امتحان کنند.

برج تماشا در بازار بین المللی زینجیانگ

برج تماشا در مرکز بازار بزرگ بین­ المللی زینجیانگ قرار دارد و نقطه عطفی در شهر ارومچی است. طبقه اول این برج، یک عرشه مشاهده است که منظره کاملی از این مکان تا کل شهر را ارائه می­دهد. در طبقه دوم کافه ه­ایی وجود دارد که به دیوار آن تصاویر و کلماتی در مورد ۱۰ منظره برجسته­ ی جذاب و فرهنگ زینجیانگ متصل شده است.

میدان مری

میدان مری در بازار بزرگ بین­ المللی زینجیانگ، در طول روز با بچه های خوشحال در حال بازی کردن، مردم محلی در حال آواز خواندن و خندیدن و کبوترهای سفید در حال پرواز در اطراف آن پر شده است. در هنگام شب، میدان مری و ساختمان­ های اطراف آن روشن می­ شود و گردشگران با دیدن رقص پرتوهای نور رنگارنگ در اطراف فواره ­ها شگفت­ زده می­ شوند. در میدان مری نمایش ­های پرتنش و نفس­گیر بندبازی و راه رفتن روی بند به نمایش گذاشته می ­شود.

Start typing and press Enter to search