پارک دریاچه سبز (شی هو) در کانمینگ / Kunming (Green Lake Park (Cuihu Park

پارک دریاچه سبز که تقریبا در مرکز شهر کانمینگ واقع شده و نمای دانشگاه یونان را داراست، یکی از زیباترین پارک­های شهر کانمینگ است. این پارک در پای کوه لوفنگ و در سمت غرب کوه ووهوا قرار گرفته است. خود دریاچه سبز مساحت ۳۷ هکتار در ۵۲ هکتار از پارک دریاچه سبز را اشغال می­کند و بخشی از دریاچه دیانچی را تشکیل می­دهد، اما اکنون به دلیل کاهش سطح آب دریاچه دیانچی، به یک دریاچه مستقل تبدیل شده است. در حال حاضر پارک دریاچه سبز، محلی برای گذراندن اوقات فراغت روزانه و بازی با ماهی­ در زمستان برای مردم محلی و مسافران کانمینگ است.

بخش­های مختلف پارک دریاچه سبز

پارک دریاچه سبز دارای پنج در است، که چهار تا از آنها در چهار جهت قرار گرفته­اند، یکی از آنها به سمت شمال غربی است و دو تا از آنها گذرگاه هستند. پارک دریاچه سبز توسط دو گذرگاه تقسیم شده است، و دارای پنج بخش اصلی است، جزیره دریاچه میانی (هو زین دائو)، جزیره ماهی طلایی (جین یو دائو) در جنوب شرقی، جزیره جنگل بامبو (ژو لین دائو) در شمال غربی، باغ نخل  (زانگ الوی دائو) در جنوب غربی، و عمارت دریای میانی (های زین تینگ).

دو گذرگاه مثل علامت بعلاوه، در جزیره میانی یکدیگر را قطع می­کنند. گذرگاه جنوب - شمال، که در سلسله کینگ ساخته شده است، گذرگاه رووان نامیده می شود که توسط رووان یوان (ژنرال فرمانداری یونان)، در امتداد گذرگاه سو در غرب دریاچه هانگزو ساخته شده است. گذرگاه شرق - غرب به نام "گذرگاه تانگ" در سال ۱۹۱۱ ساخته شده است.

عمارت دریاچه میانی، معبد لوتوس، و عمارت مشاهده ماهی، سه معماری اصلی در جزیره دریاچه میانی هستند. در حال حاضر عمارت دریاچه میانی، به همراه دو حیاطی که در جلو و عقب آن قرار دارد، برای نمایشگاه­های مختلف استفاده می شود. در غرب این عمارت، معبد لوتوس قرار گرفته که قدمت آن به سلسله کینگ برمی­گردد. عمارت مشاهده ماهی، مکان مناسبی برای غذا دادن به ماهی­ها در پارک است. علاوه بر این، عمارت ماه آب (شویی یوکسوان) از سمت جنوب شرقی به عمارت دریاچه میانی متصل است. در این عمارت، یکی از اولین سینماها در چین شکل گرفته و در حال حاضر، مکانی برای فعالیت­های روزمره مردم محلی است.

در جنوب شرقی جزیره میانی، جزیره دیگری به نام جزیره ماهی طلایی، وجود دارد. در این جزیره، در طول سال درختان سدر و کافور سبز هستند. با این حال، ماهی­ها دیگر در آنجا دیده نمی­شوند. اکنون این مکان، محل مناسبی برای پیاده­روی است و زمین بازی کودکان در آن قرار دارد.

حوضچه نه اژدها (جیو لانگ چی) و جزیره جنگلی بامبو در شمال شرقی قرار دارد. حوضچه نه اژدها، بهار دریاچه سبز است و آب از ۹ سوراخ آن خارج می­شود. گفته شده است که نه اژدها در ۹ سوراخ این حوضچه زندگی می­کردند، بنابراین "حوضچه نه اژدها" نامگذاری شده است. جزیره جنگلی بامبو، در کنار حوضچه، محلی برای دیدن انواع مختلف گیاه بامبو است. حدود ۴۰ نوع بامبو، در آن کشت می­شود.

جزیره جنوب غربی نیز جزیره نخل نامیده می­شود، که در آن انواع گیاهان نیمه گرمسیری به چشم می­خورد. مجسمه­ی نی ار در این جزیره قرار دارد. نی ار، آهنگساز سرود ملی چین بود که در کانمینگ متولد شد و دوست داشت در نزدیکی دریاچه سبز به تمرین موسیقی بپردازد، به همین دلیل مجسمه یادبود او را در آنجا ساختند.

در سمت شمال غربی عمارت دریای میانی و یک پارک تفریحی وجود دارد.

به غیر از مناظر زیبای موجود در پارک دریاچه سبز، وجود ماهی­های قرمز رنگ در زمستان، بر زیبایی پارک می­افزاید. هر سال، از اواسط ماه نوامبر تا ماه مارس، ماهیان دریایی برای زمستان از سیبری به کانمینگ می­آیند. هنگام صبح، این ماهی­ها برای خوردن غذا به دریاچه سبز می­آیند و هنگام عصر برای استراحت به دریاچه دیانچی باز می­گردند. اگر کسی بخواهد به ماهی­ها غذا بدهد، باید قبل از ساعت ۱۰ صبح، اقدام کند. غذای ماهی را هم می­توان در پارک خریداری کرد.

Start typing and press Enter to search