باغ یویوان شانگهای / Shanghai yuyuan garden

باغ یویوان باغ وسیعی است که در کنار معبد خدای شهر در شمال شرقی شانگهای واقع شده است.  این باغ در سال ۱۵۷۷ میلادی توسط یک افسر عالی رتبه دولتی در دوران حکومت سلسله مینگ، به نام پن یوندوان ساخته شد. باغ یویوان اختصاصا برای خانواده پن و گذراندن اوقات فراغت و داشتن لحظاتی شاد ساخته شده بود به همین دلیل نام آن را یو به معنای خوشحالی و خشنودی گذاشته اند.

در طی ۴۰۰ سالی که از ساخت این باغ میگذرد، یویوان در معرض تغییرات زیادی قرار گرفته است. چرا که در زمانی که دیگر توسط خانواده پن مورد استفاده قرار نگرفت تبدیل به خرابه شد. در سال ۱۷۶۰ گروهی از تاجران پولدار چینی این باغ را خریدند و بیش از ۲۰ سال صرف بازسازی نماهای داخل باغ کردند. در طی جنگ تریاک باز هم چندین بار ویران شد. اما باغی که امروزه مورد بازدید گردشگران قرار میگیرد، حاصل ۵ سال بازسازی و ترمیم است که در سال ۱۹۵۶ آغاز و در سال ۱۹۶۱ برای بازدید عموم بازگشایی شد.

قسمت های مختلف باغ یویوان

باغ یویوان با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع ساخته شده است که شامل آلاچیق، تالارها، پل سنگی و صومعه با ساختارهایی بی نظیر است. در این باغ شش چشم انداز اصلی، توجه گردشگران را به خود جلب می کنند: سالن سانسوی، سالن وانهوا، سالن دیانچان، سالن هویجینگ، سالن یوهوا و باغ اندرونی. هر کدام از این بناها چشم اندازی منحصر به فرد را به نمایش می گذارند. بازدیدکنندگان با ورود به باغ با یک پل سنگی، به بلندای ۱۴ متر مواجه می شوند. طول این پل به اندازه قدیمی ترین پل سنگی در جنوب یانگ تسه می باشد و بازدیدکنندگان بر بلندای این پل می توانند نظاره گر کل باغ باشند.

سالن سوئیکسیو که در پای پل قرار گرفته، یک مکان آرام و زیباست که توسط درختان قدیمی و گل های زیبا احاطه شده و بازدیدکنندگان می توانند در آن فروشگاه هایی برای خرید سوغاتی پیدا کنند.

سالن سانسوی در سال ۱۷۶۰ و در اصل به منظور پذیرایی از مهمانان ساخته شد و بعدها مکانی برای جشن های افراد اصیل و ادیب در نظر گرفته شد. این سالن با ارتفاع ۹ متر شامل ۵ تالار است و بزرگترین و جادارترین ساختمان در باغ است. نام این سالن بر گرفته از کتاب تاریخ آخرین پادشاه سلسله هان به معنای خوش یمنی و خوش شانسی می باشد.

در ناحیه سالن وانهوا، عمارات، راهروها، مسیرها، حیاط ها و همچنین بسیاری از پدیده های طبیعی دیگر به چشم می خورد. سالن وانهوا یک ساختمان ایده آل است که با راهروهای سرپوشیده گوناگونی احاطه شده است. بامبوهای بهاری در کنار این راهروها رشد می کنند. در مقابل این سالن دو درخت قدیمی وجود دارد که یکی از آنها درخت زنبقی با ۲۱ متر ارتفاع است و گفته می شود ۴۰۰ سال پیش توسط مهماندار باغ کاشته شده است.

سالن دیانچان در شرق اتاق وانهوا واقع شده و شامل سالن آثار باستانی، و صحنه نمایش و آواز است. سالن دیانچان زمانی مرکز فرماندهی زیادائو هویی، بود که یک گروه شورشی است که در طول سالهای ۱۸۵۳ تا ۱۸۵۵ علیه دولت سلسله کینگ (۱۹۱۱-۱۶۴۴) جنگید. سکه هایی که توسط زیادائو هویی ساخته شده بود و بیانیه های آنها در این سالن نمایش داده می شوند.

Start typing and press Enter to search