بازار کینگ پینگ گوانگجو / Guangzhou Qingping Market

بازار کینگ پینگ (به معنی بازار صلح آمیز)، در تقاطع خیابان کینگ پینگ و خیابان تیون در امتداد رودخانه مروارید و درست در شمال جزیره شامیان واقع شده است. این بازار در سال ۱۹۷۹ ساخته شده است. بازار کینگ پینگ در گوانگجو، یک بازار ترکیبی است که محصولات مکمل کشاورزی و همچنین داروهای گیاهی چینی را عرضه می کند. این بازار با مساحت ۱۱۲۰۰ متر مربع  و بیش از ۱۲۰۰ غرفه، یک بازار بزرگ و متنوع است. بیش از ۶۰۰ نوع گوشت، تخم مرغ و سبزیجات، غذاهای دریایی، داروهای گیاهی چینی، میوه های خشک، گل ها، پرندگان و ماهی ها در این بازار فروخته می شود. مقامات دولتی بیش از ۴۰ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و دیگر کشورها از این بازار بازدید کرده اند.

بازار کینگ پینگ شامل بازارهای زیادی است. بازار محصولات تکمیلی کشاورزی، بازار داروهای گیاهی چینی و بازار محصولات آبزیان، سه بازار اصلی در کنار یکدیگر هستند.

بازار محصولات مکمل کشاورزی

تا زمانی که قوانین و سیاست ها اجازه می دهد کالاهای حاشیه ای فراوانی در این بازار به فروش می رسند. از جمله پرندگان، گیاهان، آبزیان، میوه ها، انواع حیوانات اهلی و خانگی و غیره. در این بازار علاوه بر کالاهای جمع آوری شده از مناطق روستایی گوانگجو، کالاهایی از ۱۸ استان و ۳۰ شهر دیگر، شامل پوشاک از استان های شمال غربی؛ آبزیان وحشی (ماهی، لاک پشت، ماهی خام، قورباغه، لاک پشت و غیره) از هونان و هوبئی، گریپ فروت از استان گوانکسی، تنباکو از جیانکسی و هونان و غذاهای دریایی از ژانجیانگ و شانتو به فروش می رسد.

بازار گیاهان دارویی چینی

بازار گیاهان دارویی کینگ پینگ، یکی از ۱۷ بازار گیاهان دارویی چینی است که در سال ۱۹۹۶ توسط دولت تایید شد. این بازار تنها مکان تجارت قانونی داروهای گیاهی چین در گوانگجو و تنها بازار داروهای گیاهی چینی در مرکز چین است. این بازار نخستین بازار مجاز برای تجارت پنج گروه اصلی (گیاهان چینی، گیاهان دارویی چینی، داروهای چینی و غربی، دستگاه های پزشکی و محصولات مراقبت های بهداشتی) است. این بازار بزرگترین بندر تجاری و مرکز توزیع داروهای گیاهی نیروبخش در جنوب چین است. تاجران از مکان های بسیاری به این بازار می آیند و محصولات آن به چین، هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، آسیای جنوب شرقی و دیگر کشورها فروخته می شوند. مرکز دارویی کینگپینگ ساختمان برجسته این بازار است.

بازار آبزیان کینگپینگ

این بازار عمدتا حیوانات آبزی، تجهیزات و خوراک  آبزیان را به فروش می رساند. بازار آبزیان محلی است که بازدیدکنندگان می توانند جهان آب های رنگارنگ را در آن احساس کنند.

Start typing and press Enter to search