بندر سوژو در جیانگسو / Jiangsu Port of Suzhou

بندر سوژو بزرگ­ترین بندر رودخانه داخلی چین است و از سال ۲۰۱۳، با بارگیری سالانه و حجم کانتینری، به عنوان شلوغ­ترین بندر رودخانه داخلی در جهان و جزء جدایی­ناپذیر مرکز حمل و نقل بین­المللی شانگهای شناخته شده است.  در این بندر عمدتا حمل و نقل زغال سنگ، سنگ معدن، فولاد و مصالح ساختمانی مانند سیمان صورت می­گیرد، بنابراین مهمترین مرکز حمل و نقل داخلی است. بندر سوژو شامل تسهیلات سه بندر موجود در سراسر شهر سوژو واقع در استان جیانگ­سو است. این بنادر در ژانگجیاگانگ، تایسانگ، و چانگشو و در پایین رودخانه یانگ­تسه واقع شده­اند.

حمل و نقل در منطقه بندر ژانگجیاگانگ عمدتا از منطقه میانی و بالایی رودخانه یانگ­تسه، و در مورد محموله­های فله مانند زغال سنگ صورت می­گیرد. منطقه بندر تایسانگ به طور عمده حمل و نقل کانتینری از استان جیانگسو و نواحی امتداد رودخانه یانگ­تسه است و همچنین انتقال سنگ آهن، زغال سنگ و مواد پتروشیمی را اداره می­کند. منطقه بندر چانگشو عمدتا برای صنایع بندرگاهی استفاده می­شود و حمل و نقل زغال سنگ را بر عهده دارد.

زیرساخت بندر سوژو

از سال ۲۰۱۱، بندر سوژو در کل از  ۲۲۴ لنگرگاه تولیدی تشکیل شده است که از بین آنها ۱۰۶ بندرگاه دارای ظرفیت بیش از ده هزار تن هستند. این بندر دارای بیش از ۴۰۰ خط حمل و نقل بین­المللی و داخلی است.

Start typing and press Enter to search