بندر چینگدائو / Port of Qingdao

بندر چینگدائو واقع در حوضه رودخانه زرد و در ساحل غربی اقیانوس آرام، در سال ۲۰۱۱ با بزرگترین بندر کره جنوبی و سه بندر دیگر چین به منظور ایجاد یک مرکز حمل و نقل و تدارکات در شمال شرق آسیا، متحد شد و با بیش از ۴۵۰ بندر در بیش از ۱۳۰ کشور از سراسر جهان روابط تجاری برقرار کرد. از مزایای طبیعی این بندر برخورداری از آب عمیق و عاری از یخ و گل و لای است.

بندر چینگدائو از سه منطقه تشکیل شده است: بندر قدیم چینگدائو، بندر نفت هوانگدائو و بندر جدید کیانوان. این بندر خدمات بارگیری و تخلیه، ذخیره سازی و تدارکات را برای کانتینرها، زغال سنگ، سنگ آهن، نفت خام، غلات و غیره فراهم می کند. خدمات مسافربری نیز در بندر ارائه می شود. این بندر با ظرفیت میلیون - تن قادر به حمل انواع کالاهای عمومی، محموله های فله ای و تجهیزات بزرگ است.

این بندر سالها از نظر تجارت خارجی چین در رتبه دوم قرار داشته است و بزرگترین بندر سنگ آهن وارداتی در جهان و بزرگترین بندر نفت خام وارداتی در چین است.

بندر چینگدائو از نظر شاخص رقابتی بندرهای چینی، نوآورترین بندر در سال های اخیر بوده است. با در برگرفتن ۶/۹ میلیون کیلومتر مربع از زمین چین، در ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود به رسمیت شناخته شده و به عنوان "شرکت تامین کننده رضایت مشتریان چینی" مطرح شده است. نام تجاری خدمات بندر با عنوان "احترام به میهمانان از سراسر جهان" به عنوان یک نام تجاری معروف در استان شاندونگ مورد تایید قرار گرفت، و به عنوان برند شماره یک خدمات بندر شناخته شد.

بندر چینگدائو به عنوان زیبا ترین بندر به منظور اطمینان از اینکه که هیچ آلودگی در آب و هوا، و هیچ گرد و غباری در زمین وجود ندارد، اقدام به انجام سه پروژه حفاظت از محیط زیست "آسمان آبی، آب تمیز و زمین سبز" کرده است. در ناحیه بندر، گلها از فصل بهار تا پاییز شکوفا هستند و پوشش گیاهی سبز در تمام طول سال پرورش می یابد. بندر در سال ۲۰۰۷، با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش انتشار آلودگی و افزایش سود، ۶۰ میلیون یوان برای ساخت دیوارهای سرکوب کننده گرد و غبار و همچنین پوشش محموله هایی مانند زغال سنگ و سنگ آهن که گرد و غبار تولید می کنند، سرمایه گذاری کرد. با انجام این کار، از حمل زغال سنگ و سنگ آهن آلودگی ایجاد نمی شود. این بندر با این دستاورد در حفاظت از محیط زیست، به عنوان "واحد الگو در کمپین جنگل زایی چین" و یکی از اولین "شرکت های چینی سازگار با محیط زیست" نامگذاری شده است.

Start typing and press Enter to search