پارک سافاری شنزن / shenzhen safari park

پارک سافاری شنزن اولین باغ وحش بدون قفس در کشور چین است که در شمال شهر شنزن در کناره دریاچه زیبای شیلی واقع شده است و حدود ۱۵۸ هکتار را در بر می گیرد و بیش از ۳۰۰ گونه مختلف جانوری در آن زندگی می کنند. پانداها، زرافه ها، گوره خرها، شترها، فیل های آسیایی، مرغ های ماهیخوار، ببرهای سیبریایی و فلامینگوها، چهارپایان درنده، ببرهای بنگال، ببرهای جنوب چین، خرس ها، گرگ ها، شیر ها و یوزپلنگ ها، حشرات، قوها و دیگر حیوانات گیاه خوار از جمله حیواناتی هستند که در این پارک یافت می شوند. همچنین گنج ملی چین، پانداهای غول پیکر نیز در این منطقه دیده می شوند.

این مجموعه با داشتن سدی از کوه های سرسبز در قسمت های شمالی ، درست مانند مرواریدی درخشان در میان هیاهوی شهر دیده می شود و از برترین دیدنی های شنزن می باشد.

منطقه نمایش حیوانات

در این باغ وحش ۴ تالار برای نمایش های حیوانات در نظر گرفته شده است که عبارتند از : تالار سیرک ، تالار مخصوص نمایش فیل ها و ببرها، سالن نمایش شیرهای دریایی و تالار نمایش پرندگان. هر روز ۱۰ نمایش توسط گروه های مختلف حیوانات برگزار می گردد که برای بازدید کنندگان جذاب هستند. تالار نمایش پرندگان فضای بزرگی است که برای ۱۰۰ پرنده در نظر گرفته شده است.

نمایش جالب و حیرت انگیز دیگری نیز در مجموعه پارک سافاری برگزار می شود که در آن ۳۰۰ هنرمند و حدود ۱۰۰۰ حیوان نقش دارند. در این نمایش بی نظیر در رژه ای زیبا، فیل ها نقش رهبری را همراه با ببرها و شیرها و سایر حیوانات که پشت سرشان حرکت می کنند بر عهده دارند، در همین حین ابری از کبوتران زیبا در فضای بالای سر حیوانات دیگر در پروازند.

منطقه حیوانات وحشی

در منطقه حیوانات وحشی، ببرهای سفید (ببرهای بنگال)، ببرهای شمال چین (ببرهای سیبری)، ببرهای جنوب چین، خرس ها، گرگ ها، شیرها و گربه وحشی آفریقایی، زندگی می کنند. بازدیدکنندگان در این منطقه می توانند دورگه هایی از ببرها و شیرها؛ و شیرهای دورگه نر و ماده، ببینند. این پارک تنها باغ وحش در جهان است که این گونه های نادر در آن یافت می شود.

اقیانوس جهان

اقیانوس جهان در پارک سافاری شنزن، قطعا ارزش بازدید دارد. بازدیدکنندگان در این آکواریوم می توانند انواع مختلفی از موجودات دریایی مانند دلفین های خالدار، شیرهای دریایی، دلفین های باله سفید و کوسه های لیمویی رنگ را مشاهده کنند. در همین حال، نمایش های موزیکال "اقیانوس شاد" که شامل حرکات آکروباتیک در هوا، غواصی و نمایش حیوانات دریایی است، اجرا می شود.

نمایش موتورسیکلت ها و ماشین ها

این نمایش های دیدنی مانند فیلم های سریع و خشن زنده در شب اجرا می شود و از سایر نمایش های پارک کاملا متفاوت است. بیش از ۱۰ تن از مردان ماشین سوار و موتورسوار، شیرین کاری های ماشینی را ترکیب می کنند و  در کنار هم رقص خیابانی را به نمایش می گذارند. آتش بازی، نورپردازی و موسیقی، و نمایش های هیجان انگیز می تواند ضیافتی برای چشم و گوش بازدیدکنندگان باشد.

Start typing and press Enter to search