معبد لینجین در هانگزو / Hangzhou lingyin temple

لینجین یک معبد بودایی از فرمانروایی چان است  که در شمال غربی هانگزو در استان ججیانگ، واقع شده است. نام این معبد معمولا به معنای واقعی کلمه به عنوان معبد پناهگاه ارواح ترجمه شده است. این معبد یکی از بزرگترین و ارزشمندترین معابد بودایی در چین است و شامل بتخانه­های متعدد و غارهای بودایی است.

صومعه، بزرگترین معبد در کوه­ های وولین در نزدیکی این معبد است و شامل تعداد زیادی از غارها و حکاکی­های سنگی مذهبی است که معروفترین آنها فیلای فنگ است.

غارهای فیلای فنگ

فیلای فنگ و یا "قله پرواز به بالا"، در مقابل معبد لینجین قرار دارد. چون این قله از سنگ آهک ساخته شده و از کوه­های اطراف بسیار متفاوت به نظر می­رسد، به نام قله پرواز نامیده شده است. سوراخ­ها و برجستگی­های زیادی در سطح این قله به چشم می­خورد که بیشتر آنها به صورت غارهایی در سراسر قله قرار دارند. غار اصلی به بودیساتوا گوانین اختصاص داده شده، یک شکاف در سقف آن وجود دارد که تا سطح غار کشیده شده، به طوری که در یک موقعیت خاص می­توان پرتوی از نور خورشید را از این شکاف مشاهده کرد.

تالار پادشاهان آسمانی معبد لینجین

ورودی رسمی معبد لینجین، تالار پادشاهان آسمانی است. این سالن یک ساختمان دوبعدی است. لوح موجود در جلوی ساختمان توسط امپراتور کانگسی نوشته شده است. مجسمه اصلی در این سالن بودای مایتریا است. در پشت آن بودای اسکاندا قرار دارد. قدمت این مجسمه به سلسله سانگ برمی­گردد که با قدمت ۸۰۰ ساله قدیمی­ترین و مهم­ترین مجسمه در معبد است. چهار پادشاه آسمانی در چپ و راست قرار گرفته­اند و سقف تالار با نقاشی اژدها تزئین شده است. بازدید کنندگان به معبد اغلب تحت تاثیر اندازه و عظمت سالن ورودی و مجسمه های پادشاهان آسمانی قرار می­گیرند. در واقع، سالن پادشاهان آسمانی در معبد لینجین بزرگتر از سالن اصلی بسیاری از معابد دیگر است، که منعکس کننده وضعیت آن به عنوان مرکز بودایی جنوب شرقی چین است. تالار پادشاهان آسمانی ورود رسمی معبد است. با این حال، این ورودی در سال های اخیر بسته شده و بازدیدکنندگان از طریق درب های جانبی، که در آن دفاتر جداگانه ای برای پذیرش به معبد قرار دارند، راه می یابند.

سالن حکیم بزرگ معبد لینجین

دومین سالن اصلی سالن ماهاویرا است. این سالن توسط یک حیاط بزرگ از سالن پادشاهان آسمانی جدا شده است. در سمت چپ حیاط، سالن پانصد آرات قرار دارد. این سالن مجسمه بودای تاریخی شاکیامونی را در خود جای داده است. این مجسمه در سال ۱۹۵۶ در سلسله تانگ از چوب کافور درست شده و با ۶۰ تیل طلا پوشیده شده و بزرگترین مجسمه چوبی بودایی در چین است. در پشت مجسمه اصلی یک مجسمه از گوانین وجود دارد و بر روی یک صفحه نمایش بزرگ تصاویر حک شده از حدود ۱۵۰ شخصیت بودایی، به چشم می­خورد. در امتداد دو طرف سالن، تصاویری از ۱۸ معمار اصلی و دیگر بوداییان مشهور به نمایش گذاشته شده است. داخل سالن به حدود ۳۰ متر می رسد و سقف طلایی رنگ آن شامل تصاویری از نمادهای سنتی بودایی است.

تالار بودای پزشک معبد لینجین

در پشت سالن اصلی، سالن بودای پزشک، قرار دارد و مجسمه­ای از بودای بهایساجیاگورو که عموما بودای پزشک نامیده می­شود، در آن به چشم می­خورد.

کتابخانه سوترا

کتابخانه سوترا در بالای سالن بودای پزشک قرار دارد. این کتابخانه و سالن هوایان در پشت آن، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ به عنوان محور اصلی پنج تالار ساخته شده­اند. در واقع در کتابخانه سوترا مجسمه­ای وجود ندارد و محل عبادت نیست.

Start typing and press Enter to search