ساحل سرخ پانجین / Red City Beach Panjin

ساحل سرخ پانجین در شهرستان داوا، شهر پانجین و در امتداد رودخانه لیائو، قرار گرفته و جلبک­های قرمز رنگ دریایی که در این منطقه هر سال در موعدی خاص رشد می­کند، موجب شده است که این منطقه، به این نام خوانده شود. پوشش این ساحل، گیاه سودا سالسا یکی از معدود گونه­های علفی است که می­تواند در خاک بسیار قلیایی رشد کند. این گیاه در فصل بهار رشد می­کند، در طول تابستان به رنگ سبز در می­آید و هنگام پاییز از رنگ سبز به رنگ قرمز تغییر می­کند. رنگ این گیاه در طی چرخه رشد که از ماه آوریل شروع می­شود از رنگ قرمز روشن به رنگ قرمز تیره در گونه­های بالغ تغییر می­کند. هر سال از ماه آوریل به مدت ۴ ماه این منطقه بسیار دیدنی است و بعد از آن شمایل زیبایش از بین می­رود تا برای اوریل سال بعد آماده شود.

ساحل سرخ یک منطقه حفاظت شده طبیعی

منطقه حفاظت شده ملی ساحل سرخ، در دهانه رودخانه پانجین شوانگتایزی است که کامل­ترین اکوسیستم و بزرگترین تالاب در جهان را محافظت می­کند. علاوه بر منظره خیره­کننده پوشش گیاهی سرخ رنگ۳۹۹ گونه از حیوانات وحشی در این منطقه زندگی می­کنند و بیش از ۲۳۶ گونه پرنده در مسیر حرکت خود از شرق آسیا به استرالیا در این منطقه توقف می­کنند که به شهرت ساحل پانجین نزد گردشگران و علاقمندان به طبیعت افزوده­اند. این ساحل زیبا سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که برای دیدار از این منطقه باید از جاده­های مخصوصی که به طور مجزا ساخته شده است استفاده کنند و استفاده آزاد و یا رفتار آزاد در این منطقه امکان پذیر نیست. این منطقه در سال ۱۹۸۸ به منطقه حفاظت شده طبیعی در سطح ملی ارتقا یافته و به شبکه بین المللی حفاظت از موجودات و زمین، پیوسته است.

منطقه اطراف ساحل سرخ پانجین

بزرگترین نیزار در آسیا در این منطقه قرار دارد که بسیاری از گردشگران را جذب می­کند. از نی­های این منطقه برای ساخت کاغذ استفاده می­شود. ساحل سرخ، منطقه­ای برای تکثیر مرغ­های ماهی­خوار تاج قرمز و همچنین بزرگترین منطقه پرورش غازهای نوک سیاه دریایی است.

Start typing and press Enter to search