مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا در چین

یکی از جاذبه­ های کشور چین مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا به طول ۴۳۰ متر و عرض ۸/۱ متر است. این پل میان دو قله سنگی و در عرض دره ه­ای عمیق، واقع در پاک جنگلی ملی، در شهر ژانگجیاجی چین قرار دارد. این راهروی شیشه ­ای در کنار کوه یونتای احداث شده و برای ساخت آن ۴/۳ میلیارد دلار هزینه شده است. در این پل که سازنده، آن را "پل قلب های شجاع" نام گذاری کرده است، می ­توان مانند یک پرنده که بال آن گسترده است، طبیعت پاک را در حال معلق بودن بین آسمان و زمین تجربه کرد.

ساختار مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا

این پل شیشه ای حدود ۴۰۰ متر بالاتر از کف دره واقع شده است و ظرفیت جا دادن ۸۰۰ نفر را دارد. کف این پل شفاف با سه طبقه شیشه ساخته شده است که قله های دو کوه بر فراز دره کانیون را به هم متصل می ­سازد. این پل که توسط هایم دوتان طراحی شده، بزرگ ترین و طولانی ترین پل پیاده ­روی شیشه­ ای در جهان است. نود و نه پنل­ شیشه­ ای چند لایه  که در مسیر این پل قرار دارد، به بازدیدکنندگان چشم­ انداز زیبایی از دره عمیق کانیون ارائه می­ دهد. همچنین تیرهای فولادی نامرئی که دوتان برای ساخت این پل استفاده کرده است، از صفحات شیشه­ ای سازه پشتیبانی می کنند. به گفته سازنده، این پل به گونه­ ای طراحی شده که نامرئی به نظر برسد و رنگ سفید آن باعث شده که در ابرها تا حد ممکن ناپدید ­شود.

از تفریحات موجود روی این سازه نوعی طناب فنردار برای علاقه­ مندان به پرش بانجی در وسط پل است. این طناب مرتفع ترین طناب فنردار برای بانجی جانپینگ، در دنیا است. این طناب حدود ۶۰ متر بلندتر از مرتفع ترین طناب فنردار در جهان بر روی برج ماکائو در چین، با ۲۳۳ متر ارتفاع  است.

این پل در حال حاضر به عنوان یک جاذبه بسیار جذاب گردشگری، محل برگزاری رویدادهای خاصی، مانند اجرای مراسم های مدلینگ در چین است.

Start typing and press Enter to search