روابط اقتصادی ایران و چین وارد مرحله پر قدرت‌تری می‌شود

larijani in china1

رئیس مجلس شورای اسلامی :

روابط اقتصادی ایران و چین وارد مرحله پر قدرت‌تری می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش سطح روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را یکی از اهداف سفرش به این کشور دانست.
به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود به این کشور پرداخت و اظهار داشت: دراین سفر که به دعوت رئیس پارلمان جمهوری خلق چین انجام گرفته، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر روابط پایداری با کشور چین داشته و امروز هم روابط دو کشور خصوصا روابط اقتصادی فیمابین در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: از این جهت یکی از اهداف سفر به چین این است که در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، نوع روابط ایران و چین وارد مرحله پر قدرت‌تری شود، ضمن آنکه بخش دیگری از این سفر مربوط به گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور است.

لاریجانی همچنین با اشاره به نقاط اشتراک جمهوری اسلامی ایران و چین در مسائل مربوط به صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای گفت: با توجه به این نقاط مشترک، طبعاً رایزنی‌های بین مسئولان دو کشور در این زمینه همواره مثمر ثمر بوده و خواهد بود.

Start typing and press Enter to search