سفر رییس جمهور چین به ایران

Xi-Jinping

رئیس جمهوری چین به ایران می آید
به گزارش چینستان به تقل از ایرنا :
رییس جمهور چین سوم بهمن ماه جاری به دعوت رسمی رئیس جمهوری ایران در صدر هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می کند. رئیس جمهوری چین را در این سفر تجار این کشور همراهی می کنند . این نخستین سفر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به تهران خواهد بود. کارشناسان معتقدند این سفر سرآغاز مهمی در دوره جدید مناسبات عمیق دو کشور در عرصه های مختلف است. نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین درمورد سفر رئیس جمهوری چین به تهران گفت که قرار است در این سفر تفاهم نامه هایی در بخش زیرساخت همچون توسعه خطوط ریلی، بنادر و مناطق آزاد منعقد شود .
حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ۳۰ اردیبهشت ۹۳ برای شرکت در چهارمین اجلاس سران سیکا در شانگهای به چین سفر کرده بود. رئیسان جمهوری ایران و چین یکم خرداد در جریان این سفر در شانگهای با یکدیگر دیدار کردند . روحانی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری ها با چین در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی است.
رئیس جمهوری چین نیز با اشاره به مناسبات و همکاری های ایران و چین در بخش های مختلف و رایزنی های دو کشور درخصوص مسائل گوناگون ابراز کرد: ظرفیت راهبردی و افق گسترده ای در توسعه همکاری های دو کشور وجود داشته و ایران همواره یکشریک راهبردی برای چین به حساب آمده است

Start typing and press Enter to search