سفر هیات بلندپایه چینی به قشم

qeshm-iran

همرمان با سفر رئیس جمهور چین به ایران انجام می‌شود
جزیره قشم خواهرخوانده گوانگ دونگ چین می‌شود
استاندار استان بزرگ و اقتصادی گوانگ دونگ چین در راس هیاتی ۱۵ نفره بزودی به جزیره قشم سفر می‌کند تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی این منطقه آزاد تجاری خواهر خواندگی استان گوانگ دونگ با قشم را اعلام کند.

به گزارش چینستان به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جمهور چین نخستین رئیس یک کشور خارجی است که پس از اجرای برجام با هدف تقویت روابط حسنه دوجانبه به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند و بر اساس اطلاعات واصله طرف چینی در این سفر نگاه ویژه‌ای نیز به منطقه آزاد قشم خواهد داشت.

چو سیادن Zhu Xiaodan استاندار استان گوانگ دونگ در جنوب شرق چین به عنوان یکی از قوی ترین و مهمترین استان‌های این کشور که بالاترین رتبه را از نظر تولید ناخالص داخلی در میان استان‌های دیگر چین دارد نیز رئیس جمهور این کشور را در سفر به ایران همراهی می‌کند.

وجود مناطق آزاد مهمی همانند گوانگجو، شانگهای و شنزن در استان گوانگ دونگ نشان از اهمیت این استان ۱۷۸ هزار کیلومتر مربعی با جمعیتی بالغ برهشتاد و سه میلیون نفر در اقتصاد چین دارد.

شنیده‌ها حاکی از سفر یک روزه استاندار گوانگ دونگ در راس هیئت عالی‌رتبه ۱۵ نفره به منطقه آزاد قشم با هدف بازدید از ظرفیت‌های این جزیره و در نهایت امضای تفاهمنامه همکاری در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، مالی و خواهر خواندگی دارد.

مناطق آزاد کشور براساس استراتژی تدوین شده دبیرخانه مناطق آزاد کشور نقش مهمی در مبادلات تجاری در دوران لغو تحریم‌ها به عهده دارند و انتظار می رود سفر استاندار گوانگ دونگ چین به این منطقه سرفصل مناسبی برای ایجاد تحول در فرآیند توسعه همه جانبه قشم باشد.

Start typing and press Enter to search