امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه اصفهان و گوانگ دونگ چین

esfahan-university

دانشگاههای «اصفهان» و «مطالعات خارجی گوانگ دونگ» چین یادداشت تفاهمی با هدف گسترش همکاریها، انتقال تجارب و بسترسازی مناسب برای فعالیت علمی و آموزشی امضا کردند.
امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه اصفهان و گوانگ دونگ چین
به گزارش ایرنا، این یادداشت تفاهم به امضای هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان و همتای چینی اش در دانشگاه مطالعات خارجی شهر «گوانگجو» مرکز استان «گوانگ دونگ» کشور چین به امضا رسید.
بر اساس این توافقنامه، همکاریهای بین دو نهاد فرهنگی در بخش های مختلف بویژه تبادل اعضای هیات علمی، انجام طرح های تحقیقاتی مشترک و شرکت استادان و محققان دو دانشگاه در گردهمایی ها گسترش می یابد.
برگزاری همایش های علمی و آموزشی، تبادل استاد به منظور گذراندن دوره فرصت های مطالعاتی، برگزاری نمایشگاههای مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری، بورسیه تحصیلی و ایجاد کرسی زبان و ادبیات در دانشگاههای یکدیگر از دیگر موارد مورد تاکید طرفین در توافقنامه یاد شده عنوان شده است.
طالبی رئیس دانشگاه اصفهان که در راس هیاتی سفری به چین و شهر گوانگجو داشت، علاوه بر دیدار با مسئولان دانشگاه مطالعات خارجی این شهر؛ با محققان، پژوهشگران و روسای دانشگاههای «جی نان» و «سون یات سن» نیز ملاقات کرد.
در این دیدارها که با حضور علیرضا سالاریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو برگزار شد، طرفین در خصوص برقراری و تقویت همکارهای علمی فی مابین تاکید کردند و خواستار توسعه بیشتر آن شدند.
طالبی رئیس دانشگاه اصفهان با ابراز تمایل نسبت به تقویت مناسبات دوجانبه، لزوم گسترش همکاری میان دانشگاههای یاد شده را خواستار شد و از آمادگی دانشگاه اصفهان جهت انجام همکاریهای مشترک علمی خبر داد.
دانشگاه مطالعات خارجی «گوانگ دونگ» از بزرگترین دانشگاههای چین در جنوب این کشور است که ۲۰ زبان خارجی در آن تدریس می شود.
«گواندونگ» با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ میلیون نفر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین استانهای چین محسوب می شود که به استان اقتصادی این کشور نیز مشهور است. شهر «گوانگجو» مرکز این استان است.

قابل ذکر است شهر اصفهان با شهر تاریخی شیان در چین هم عقد خواهر خواندگی بسته اند و هیئت های فرهنگی بین این دو کشور در تعامل و تردد هستند.

Start typing and press Enter to search