نجات کشتی چینی توسط نیروی دریایی ایران

Iranian navy

نجات کشتی چینی توسط نیروی دریایی ایران در صدر اخبار چین

رسانه های چین از جمله 'چاینا ارگ '، 'شین هوا' ، 'گلوبال تایمز' ، 'چاینا دیلی ' و روزنامه 'مردم ' در گزارش های خود شرح ماجرای آزادسازی یک فروند کشتی باری چینی توسط نیروی دریایی ایران را منتشر کرده و اقدام به موقع نیروی دریایی ایران در نجات کشتی چینی را بسیار مهم دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رسانه های چین نجات کارکنان کشتی این کشور را در کمترین زمان نشان از توان و قدرت بالای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی اعلام کردند.این کشتی که ' شیانگ خوانمن ' و متعلق به شرکت کشتیرانی ' نن جینگ ' در شرق چین است پیش از ظهر دیروز در خلیج عمان توسط دزدان دریایی ربوده شد.

روزنامه چاینا دیلی نوشت این کشتی که از شهر شانگهای در شرق چین در حرکت به سمت بندر امام خمینی بود، از سوی دزدان دریایی ربوده شد.سفارت چین در تهران پس از این ماجرا در تماس با نهادهای ایران درخواست کرد خدمه و کشتی نجات یابند.

تلویزیون مرکزی چین گزارش داد نیروی دریایی ایران همه ۲۸ خدمه کشتی را روز جمعه نجات داده است.کشتی چینی که موتور آن در جریان ربود شدن آسیب دیده به بندر ' جاسک ' ایران منتقل شده است تا تعمیر شود.

گفتنی است، رسانه های چین به نقل از سفارت کشورشان نوشتند: زمانی که با طرف ایرانی ارتباط برقرار کردیم آنان به ما اطمینان دادند که از نجات اتباع چین و کشتی آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. "یو خونگ یانگ" سفیر چین در تهران گفت: ایران قول داد که امنیت اتباع چینی را در جریان عملیات آزادسازی کشتی در اولویت قرار دهد.وی خاطر نشان کرد که دولت مرکزی و وزارت خارجه چین بسیار از این دزدی دریایی نگران بودند و ارتباط گسترده ای با ایران برقرار کردند و از تهران خواستند همه تلاش خود را برای نجات کشتی و اتباع چینی بکار گیرد.

چینستان اقتدار و پیروزی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در

عملیات نجات کشتی چینی و خدمه آن به همه ملت سربلند ایران تبریک می گوید. 

Start typing and press Enter to search