بازدید یک هیات تجاری چینی از اصفهان با رویکرد صادرات از ایران به چین

توسط امین

پنجشنبه و جمعه ۷و ۸ تیر ماه ۹۷ هتل کوثر اصفهان میزبان گروهی از مسئولان و بازرگانان چینی بود. گروهی که به گفته خود و با پیروی از سیاست های نوین دولت چین با هدف جستجوی ظرفیت های صادراتی به اصفهان سفر کرده بودند.

اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدا برنامه ای برای نشست با این افراد را اطلاع رسانی کرده بود، ولی متاسفانه با عدم برنامه ریزی و مدیریت درست استقبال مناسبی از این گروه نشد. مدیران چینستان بنا به وظیفه ذاتی خود در یک نشست در هتل کوثر با این افراد و توانمندی های آنان آشنا شده و راهکارهای تبادل تجاری و صادرات از ایران مورد بررسی قرار دادند.

طرف چینی ضمن استقبال از موارد مطرح شده، خواستار ادامه مذاکرات در چین شد. همچنین چینستان در مورد ایجاد پاویون ایران در نمایشگاه های مهم چین همچون نمایشگاه گوانگجو و رفع دیگر موانع صادرات همچون مجوزها و موارد حقوقی، مشکلات پولی و بانکی، حفاظت از مالکیت نام های تجاری و ... راهکارهایی به طرف چینی ارایه داد که مورد توجه و استقبال طره چینی قرار گرفت.
چینستان، در چند سال گذشته با برنامه ریزی و تحقیق فراوان به دنبال صادرات به کشور چین بوده است و سعی دارد کالاها و خدماتی که قبلا از دید فعالان اقتصادی پنهان و مغفول مانده اند را به سبد صادراتی ایران اضافه کند. پیشرفت اقتصاد کشورمان بخصوص در شرایط کنونی ارز جز با صادرات میسر نخواهد بود و چینستان نیز آمادگی خود را برای ارایه خدمات صادراتی و مشاوره های لازم به تولیدکنندگان ایرانی اعلام میدارد.


در پایان این گروه پس از بدرقه و اهدای سوغاتی اصفهان برای بازگشت به چین به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت کردند.

Start typing and press Enter to search