چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای جهان

Emissions-in-china
چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده ذغال سنگ جهان، سطح بالایی از گازهای گلخانه‌ای را به جو وارد می‌کند.
به گزارش چینستان به نقل از گاردین، یک تحلیلگر برجسته چینی اعلام کرد چین ممکن است پیش از سال ۲۰۳۰، به اوج انتشار گاز‌های گلخانه‌ای برسد. چین امیدوار است برای حفظ سلامتی شهروندان خود بتواند در میان مدت انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. این کشور یکی از بزرگترین مصرف کنندگان زغال سنگ جهان است.

گرگ هانت، وزیر محیط زیست استرالیا هفته گذشته با مقایسه برنامه کاهش گازهای گلخانه‌ای کشورش و چین اعلام کرد: «کشور چین بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۳۰، در تولید گازهای گلخانه‌ای رشدی ۱۵۰ درصدی خواهد داشت.» بسیاری از کارشناسان از سیاست‌های چین در تولید گازهای گلخانه‌ای انتقاد می‌کنند.

یک کارشناس چینی معتقد است برخلاف انتقادات به این کشور، چین در حال حاضر رهبری جهانی را در کنترل تغییرات آب و هوایی بر عهده دارد. وی افزود با آنکه چین سطح بالایی از زغال سنگ جهان را مصرف می‌کند، هیچ نشانه‌ای از افزایش درخواست برای این محصول در اقتصاد چین وجود ندارد و این به معنای اعمال کنترل در این زمینه است.

وی در پایان افزود چین توان بالایی در انجام تحقیقات انرژی پاک دارد. یک چهارم تمامی سرمایه‌گذاری‌های جدید در این زمینه مربوط به چین است که رقمی معادل ۱۸۰۰ میلیارد دلار را به خود اختصاص می‌دهد.

تخمین زده می‌شود آلودگی هوا سالانه به مرگ ۶۷۰ هزار نفر در چین منجر می‌شود.

Start typing and press Enter to search