کالاهای ساخت چین و آمارهای باور نکردنی

yuan-vs-usd

کشور چین نه تنها بزرگترین تولید کننده و صادر کننده کالا در جهان به حساب می آید بلکه خود یکی از بزرگترین و مصرف کننده ترین کشور جهان بشمار می رود. مدیرت اقتصادی کشور چین با وجود مشکلات فراوان هنوز در برخی از حوزه های تولید و صادرات کالا توانسته گوی سبقت را از رقبای اقتصادی خود در جهان بگیرد و خود را در صدر آمار نگه دارد. در اینجا به بررسی بعضی از این آمار می پردازیم.
۴۹٫۸ درصد از کل گوشت خوک جهان توسط چینی ها تولید می شود؛ برابر با ۱٫۵ میلیون تن در سال!/ چین سالانه ۱٫۸ میلیارد تن زغال سنگ تولید می کند؛ برابر با ۴۸٫۲ درصد از کل تولید جهانی/ چین سالانه ۷۶۶ میلیون تن کشتی می سازد؛ برابر با ۴۵٫۱ درصد کل تولید جهانی

به گزارش چینستان به نقل از یول نیوز، چینی ها در تولید کالا سابقه ای پرحاشیه دارند! و این مساله به نوعی محل شکل گیری ابهامات فراوانی نیز بوده است. بسیاری از برترین کالاها از بهترین برندهای جهان ساخت کشور چین هستند و البته کیفیت آنها توسط مالک برند تضمین شده است. در طرف دیگر دامنه وسیعی از انواع کالاهای تقلبی و بی کیفیت نیز مهر چینی بر تن دارند. در این میان بخشی دیگری از تولیدات چین را کالاهای چینی واقعی تشکیل داده که به نوعی از آنها به عنوان ساخت چین واقعی نیز نام می برند، بدین مفهوم که هم برند- البته از نوع معتبر آن - و هم پروسه ساخت کاملا چینی است.

طی سالیان اخیر و به لطف رشد صنعتی این کشور، مقامات چینی تلاش دارند تا چشم انداز روشنی را برای بخش "ساخت چین" در اقتصاد خود ایجاد کنند. این چشم انداز که تحت عنوان ساخت چین ۲۰۲۵ هم از آن نامبرده می شود شامل مجموعه تلاش ها، اقدامات، مدیریت منابع و کلیه اموری است که تا سال ۲۰۲۵ عبارت ساخت چین را بیش از هر زمانی در بازارهای جهانی بالا می برد.

  • هر چند انواع کالاها از تلفن همراه گرفته تا اسباب بازی و پوشاک در چین تولید می شوند و همه آنرا می شناسیم اما تولیدات مهم چینی ها شامل موارد دیگری نیز هستند که در ادامه این گزارش بدان خواهیم پرداخت.
  • چین سالانه ۷۶۶ میلیون تن کشتی می سازد! که این آمار برابر با ۴۵٫۱ درصد از کل تولید جهانی آن است.
  • چین سالانه ۱٫۸ میلیارد تن زغال سنگ تولید می کند که برابر با ۴۸٫۲ درصد از کل تولید جهانی آن است.
  • ۴۹٫۸ درصد از کل گوشت خوک جهان توسط چینی ها تولید می شود یعنی چیزی برابر با ۱٫۵ میلیون تن در سال!
  • چین سالانه ۱٫۸ میلیارد تن سیمان تولید می کند و این به مفهوم تامین ۶۰ درصد از نیاز جهانی به سیمان است.
  • چین سالانه ۱۲٫۶ میلیارد جفت کفش تولید می کند که برابر با ۶۳ درصد از کل تولید جهانی محسوب می شود.
  • چین ۷۰٫۶ درصد از کل نیاز جهانی به تلفن همراه را تامین می کند یعنی برابر با ۱٫۷۷ میلیارد دستگاه در سال!
  • چین سالانه ۸۰ درصد از نیاز جهانی به سلول های خورشیدی را تامین می کند.
  • سالانه ۴٫۳ میلیارد عدد لامپ کم مصرف تولید می کند که برابر با ۸۰ درصد از کل تولید جهانی است.
  • چین ۸۰ درصد از سیستم های تهویه مطبوع در جهان را تولید می کند یعنی برابر با ۱۰۹ میلیارد دسگاه در سال!
  • چین در سال ۲۰۱۴ برابر با ۲۸۶٫۲ میلیون دستگاه رایانه شخصی تولید کرده است که برابر با ۹۰٫۶ درصد از کل تولید جهانی آن است.

Start typing and press Enter to search