بررسی اطلاعات ثبتی و اسناد رسمی شرکتهای چینی

در شروع بسیاری از معاملات تجاری با شرکت های چینی اطلاع از موارد ثبتی دقیق هر شرکت یکی از راه های سنجش اعتبار و ایجاد اطمینان خاطر برای انجام معاملات است. در واقع با بررسی این اطلاعات می توانیم به صحت بسیاری از ادعاهای طرف چینی پی ببریم و یا در صورتی که تناقض یا اطلاعات نادرستی موجود باشد از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم.
در چین نیز همانند کشور خودمان هر شرکت در زمان تاسیس، مراحل ثبتی را با چند سازمان دولتی طی می کند و بعد از آن اطلاعات شرکت‌ها از طریق نام یا شماره های ثبتی آنها قابل پیگیری و رهگیری است. که البته این موضوع برای بسیاری از افرادی که راه رهگیری آنها را ندارند ناممکن است.

یکی از خدمات گروه چینستان برای بازرگانان، بررسی اطلاعات ثبتی شرکت ها و صحت اطلاعات آن ها است. چینستان می تواند با اخذ هزینه مناسب و در طی چند روز اطلاعات ثبتی هر شرکت چینی را استخراج و در اختیار طرف ایرانی قرار دهد. این اطلاعات شامل زمینه فعالیت، تاریخ ثبت، افراد سهامدار، سرمایه ثبتی، آدرس، تلفن، ایمیل، نام انگلیسی ثبت شده، شماره مالیاتی و ... است. دانستن خیلی از این موارد می تواند شما را از صحت اطلاعات اعلامی طرف مقابل مطمئن کند و در صورتی که با یک کلاهبردار یا یک دروغ گو و یا یک شرکت قلابی طرف باشید، در ابتدای کار متوجه می شوید و از بروز فاجعه جلوگیری می کنید.

تضمین معامله با شرکت های چینی

البته ناگفته نماند همانند کشور خودمان دقیق بودن یا درست بودن اطلاعات ثبتی یک شرکت، متضمن داشتن یک معامله درست یا پر سود و یا بدون کلاهبرداری نخواهد بود. اما همانطور که قبلا هم اشاره شد، این کار فقط برای اطمینان خاطر یا سنجش راستگویی و اعتبار طرف مقابل می تواند راه گشا باشد.
بعلاوه اینکه در خیلی از مواقع کالا یا خدماتی را از شرکتی طلب می‌کنیم که شاید طبق قانون و مجوز و زمینه فعالیت برای شرکت مذکور چنین اجازه ای را ندهند یا حجم معامله از مقدار سرمایه ثبتی فراتر باشند و یا ...

حساب های شخصی ارایه شده از سوی شرکت ها

یک نکته کوچک ام مهم دیگر اینست که در بسیاری از معاملات، حساب های شخصی از سمت طرف چینی ارائه می گردد. بهتر است که این حساب ها متعلق به یکی از سهامداران شرکت باشد. یکی از اطلاعاتی که چینستان از شرکت‌ها ارائه می‌دهد افراد سهامدار شرکت است. بهتر است در صورتیکه تراکنشی به حساب‌های شخصی داریم، حداقل حساب های شخصی یکی از افراد سهامدار باشد و یا حداقل طی یک اعلام رسمی از آن شرکت، اطلاعات حساب، اخذ شده باشد و نه صرفاً در یک پیام واتساپی.

 

حواله یوان به چین

چینستان به دلیل ارتباط وسیع و داشتن امکانات و حسابهای بانکی در بانکهای داخلی چین، توانایی ارسال حواله یوان به چین را بصورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن، از مقادیر کم تا زیاد بصورت تضمین شده و با امنیت لازم را دارد. مزایای حواله یوان به چین انجام حواله ها به فوریت و در […]

هدف چینستان بالابردن کیفیت تعاملات تجاری و ایجاد امنیت و شناخت بیشتر در این روابط است.

توجه

این مطلب برای اکثر بازرگانان و تجار که با چین فعالیت می کنند مفید و موثر است. برایشان ارسال کنید تا آن ها نیز استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

Start typing and press Enter to search