اطلاعات مسیر پروازهای چین

iranair

چین علاوه بر داشتن رکوردهای مختلف دارای بیشترین تردد مسافرتهای هوایی دنیاست به همین دلیل شرکت های هواپیمایی داخلی و ایرلاین های خارجی مختلفی برای مسیر هوایی به شهرهای چین برنامه ریزی کرده اند. این شرکت های هوایی با برگزاری خطوط هوایی متعدد سعی بر جذب سهم بیشتری از بازار مسافران کشور چین هستند. در این جا به معرفی بعضی از این خطوط هوایی می پردازیم :

Mahan Air

شرکت هواپیمایی ماهان سه مسیر را برای سه شهر چین در برنامه پروازهای خود دارد :

مسیر هوایی تهران – شانگهای – تهران مستقیم بدون توقف با طول پرواز حدود ۹ ساعت هفته ای شش پرواز

مسیر هوایی تهران - پکن - تهران مستقیم بدون توقف با طول پرواز ۷ ساعت و هفته ای چهار پرواز

و مسیر هوایی تهران – گوانگجو – تهران مستقیم بدون توقف با طول پرواز حدود ۸ ساعت هفته ای سه پرواز

متاسفیم در اینجا به اطلاع هوطنان عزیز برسانیم این ایر لاین علی رقم گرانی بلیط هر روز از خدمات خود می کاهد. حس طلبکاری و منت گذاری در کارکنان و خدمات این ایر لاین ایرانی بخوبی مشاهده می شود. این ایر لاین در برگشت از غذای طبخ شده در چین از مسافران پذیرایی می کند که با ذائقه ایرانیان مغایرت دارد. متاسفانه مدیران این خط هوایی خصوصی هر روز بر بی توجهی شکایات مسافران خود می افزایند ولی به دلیل سوار بودن بر موج درخواست سفرها بر مراد خود سوارند.

اطلاعات بیشتر را در صفحه نقد به ماهان بخوانبد.

IRAN AIR

شرکت هواپیمایی ایران ایر مسیر تهران – پکن – تهران مستقیم بدون توقف با طول پرواز حدود ۷ ساعت هفته ای یک پرواز

China Southern

شرکت هواپیمایی چین جنوبی (چاینا ساترن یا CZ) مسیر هوایی تهران – ارومچی – تهران با طول پرواز ۴ ساعت هفته ای چهار پرواز، ادامه مسیر به بقیه شهرهای چین با پروازهای داخلی چین بعد از رد شدن از گیت های چک پاسپورت و تعویض ترمینال و هواپیما بعد از حداقل چهار ساعت (شهر ارومچی در استان شینجیان در شمال غربی چین نزدیکترین استان به ایران است) (این شرکت هواپیمایی چینی در آغاز کار خود خدمات خوبی ارائه می کرد ولی در چند سال اخیر علاوه بر گرانی قیمت بلیط از خدمات خوبی برخوردار نیست.)

Emirates

شرکت هواپیمایی امارات مسیر هوایی تهران – دوبی – شانگهای و تهران – دوبی – گوانجو هر روز یک پرواز با توقف در دوبی و پیاده شدن درترمینال فرودگاه ، تعویض هواپیما و ادامه مسیر بعداز حداقل چهار ساعت

Qatar Airways

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز مسیر هوایی تهران – دوحه – شانگهای و تهران – دوحه – پکن و تهران – دوحه – هنگ کنگ با توقف در شهر دوحه قطر و پیاده شدن در ترمینال و تعویض هواپیما و ادامه مسیر به شهرهای چین (توقف در ترمینال دوحه قطرگاهی اوقات به ۷ تا ۸ ساعت و یکروز هم می رسد که این ایرلاین طبق قانون یاتا برای مسافران تور گردش داخل شهر و پذیرایی و برای توقف بیش از یکروز هتل در شهر تدارک می بیند) در مواقع تهیه بلیط از برنامه دقیق خود اطلاع کسب کنید.

Cathy Pacific

شرکت هواپیمایی کتی پسیفیک (هواپیمایی هنگ کنگ) از مسیر دوبی – هنگ کنگ – دوبی روزی دو پرواز . استفاده از این مسیر هوایی بیشتر برای مسافران هنگ کنگ مقرون به صرفه است که قصد سفر به شهرهای جنوبی چین را دارند. (این مسافران اگر قصد ماندن در هنگ کنگ را دارند علاوه داشتن ویزای هنگ کنگ باید ویزای چین را هم تهیه کنند) هنگ کنگ در منطقه ای استراتژیک در نزدیک مرز جنوبی چین و همجوار شهرهای مهم شنزن و گوانجو است. فاصله فرودگاه هنگ کنگ تا این دو شهر با کشتی ، قطار و یا ماشین حدود یک ساعت است.

Iran-Air

برنامه های ایر لاین ها هر چند وقت بنابر اقضای تعداد مسافر و زمان تغییر می یابد بنابراین هر وقت تصمیم به سفر داشتید برنامه پروازها را چک کنید.

توجه : البته مسیر هوایی و پروازهای دیگری برای سفر به کشور چین وجود دارد که از مسیر همراه با توقف در کشورهای دیگر عبور می کند مانند ایران ایر تهران – کوالالامپور- چین و ماهان تهران – بانکوک – چین که هر دوی این پروازها فقط بخش اول سفر با هواپیماهای ایرانی پشتیبانی می شود و قسمت دوم را باید با خطوط هوایی بقیه ایرلاین های خارجی ادامه مسیر دهید که اغلب توقف در فرودگاهها زمان زیادی را می طلبد. (این دو مسیر برای مسافرانی خوب است که علاوه بر چین می خواهند در این دو کشور اقامتهای کوتاهی داشته باشند.)

در خیلی موارد بلیط های چارتری برای مسافرت های کوتاه مقرون بصرفه تر است مشروط به اینکه با برنامه سفر شما از نظر زمان و مقصد هماهنگ باشد.

نکته قابل توجه : بیشتر مواقع کانترهای فروش بلیط به دلایل کسب رتبه های برتر فروش، اخذ کمسیون و جوایز از ایر لاین های خارجی، ارتباط ، آسانی کار خودشان و یا هر بهانه دیگر سعی بر فروش بلیط مسیر از شرکت هوایی خاصی را دارند و برای این امر تبلیغ و اصرار کرده و توضیحات غیر واقعی هم می دهند. شما به آنها توجه نکنید بعضا اینها یکبار هم این مسیرها را امتحان هم نکرده اند ولی با چرب زیانی ناخواسته خستگی و هزینه های شما را بیشتر می کنند. تحقیق کنید و راه درست را انتخاب کنید. مدیران فنی آژانس ها با آموزش ها لازم فرا میگیرند که مشاوره صحیح به مسافران بدهند و مسیر خوبی را به مسافران پیشنهاد بدهند که امیدواریم این کار را درست انجام بدهند.

Iran Air Logo

بهترین و به صرفه ترین انتخاب برای سفر به چین خطوط هوایی ایرانی است به دلیل :

۱ – همه پروازهای ایرانی از فرودگاه امام خمینی در زمان اولیه شب انجام می شود و مسافر طول پرواز را بعد از صرف شام می خوابد و صبح اول وقت بعد از صرف صبحانه سرحال به مقصد می رسد.

۲ – همه پروازهای ایرانی مستقیم است و مسافر مجبور نیست در فرودگاههای دیگر کشورها به ناچار از هواپیما پیاده شده، گیت های چک پاسپورت را رد کرده ، چند ساعت معطل شده و دوباره سوار هواپیمای دیگری شود.

۳ – از بابت قیمت مبلغ کمتری پرداخت می کنید آن هم به یک ایر لاین ایرانی و پول خود را به جیب ایرلاین خارجی نمی ریزید. (در تمام دنیا انتخاب اول هر مسافری برای سفر به هر جای دیگر ایرلاین همان کشور است.)

۴ – خدمات پذیرش مسافر، بار و بویژه پذیرایی به ذائقه ایرانی همخوانی دارد و از لحاظ ارتباط، زبان مشترک با کانترها و مهمانداران دارید.

مدیران چینستان سعی داشته اند تمام تجربیات علمی و عملی بدست آمده از چندین سفر گروهی را بررسی کرده در اختیار مخاطبان قرار دهند تا با تقدیم این راهکارها از اتلاف وقت ، هزینه و خستگی کاسته به راندمان و بهره وری این سفرها بیافزایند. امیدواریم مدیران ایرلاین های ایرانی هم روز بروز خدمات خود را ابا استانداردهای روز دنیا منطبق نموده موجبات رضایت مسافران را فراهم آورند. انشا الله . ما را از نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود آگاه سازید.

موفقیت ، سلامتی و بهروزی شما و سربلندی میهن عزیزمان ایران را  آرزو مندیم.

  

Start typing and press Enter to search