جعبه خواب / Sleep Box

Sleep-Box

جعبه خواب / Sleep Box  همان اجرای مفهوم واقعی راحتی و آسایش با کاربردهای متنوع است که در واقع فضای خصوصی و امنیت و تمیزی و راحتی را برای هر فرد و در هر جایی فراهم می سازد. این جعبه های شیک و راحت را در هر جایی براحتی می شود راه اندازی کرد و در واقع نیاز به هیچگونه تاسیسات دشوار و زیربنایی ندارد. محل های عمومی مانند فرودگاهها، سالن های ترانزیت، ترمینالها ، ایستگاههای راه آهن و بیمارستانها بیشترین و بهترین مکان کاربرد این خانه های موقت است که افراد برای استراحت بتوانند براحتی از آنها استفاده کنند. اکثر جعبه های خواب برای استفاده یکنفر طراحی و ساخته می شوند ولی در بعضی جاها، طراحان و سازندگان این جعبه ها را برای استفاده دو نفر هم ساخته اند. بنابر سلیقه طراحان و سازندگان بعضا این اتاقها بطور افقی و روی هم ساخته شده و یا بصورت ردیفی در کنار هم قرار گرفته اند. معمولا در بسیاری از مکانها مناسب با محیط و سازگار با سازه ها تعبیه شده اند و از تنوع و طراحی بسیار زیادی برخوردارند.

از ویژگی هایی که در طراحی و ساخت جعبه های خواب باید دقت شود این است که ضد صدا باشند و صدای محیط به هیچوجه داخل نیاید، برای همین از متریالهای جاذب صدا استفاده می شود و سازندگان ضخامت دیوارها را ۱۰ سانت و کف را ۱۵ سانت محاسبه کرده و می سازند و تلاش می کنند استفاده کننده از هر گونه امکانات لازم در موقع استقرار بهره مند باشد. طراحی این جعبه های خواب معمولا خیلی مدرن و شیک است بطوری که بینندگان آنها را خانه های فضایی می پندارند و همه فکر می کنند این خانه ها از آینده آمده اند.

Sleep-Box-1

اندازه معمول این خانه های موقت ۲/۵ در ۱/۵ متر با ارتفاع ۳ متر است بگونه ای که یک نفر بتواند براحتی در آن ساعاتی را استراحت کند. البته اندازه ها و طراحی ها بسته به شرکتهای سازنده بسیار متنوع و خلاقانه است و همه سعی می کنند همه جور امکانات رفاهی را در این فضای کوچک طوری فراهم کنند که همه چیز کاربردی ، کمجا و در دسترس باشد. امکاناتی مانند تخت خواب راحت، میز تحریر و صندلی ، روشنایی مناسب و قابل تنظیم، آیینه ، کشو ،  کمد وسایل، جا لباسی و در بعضی موارد دستشویی، حمام ، آیینه و تلویزیون و ...

تولید کنندگان زیادی در دنیا به تولید جعبه خواب مشغولند و بعضا این عنوان را برای کار تجاری خود به ثبت رسانده اند و به تولید و عرضه این محصول در دنیا اقدام کرده اند بگونه ای که در اکثر فرودگاههای مهم و پر تردد دنیا استفاده از آنها متداول و به یک فرهنگ عامه تبدیل شده است. در بسیاری از این محل ها جعبه های خواب به عنوان یک مجموعه اتاقهای هتل شناخته شده اند و سیستم رزرواسیون از راه دور هم برای آنها تعبیه شده است و مسافران قبل از رسیدن می توانند آنها را برای استفاده زمان تعیین شده ای استفاده کنند. یکی از این مکانها که جعبه خواب در آنجا موجود و در دسترس است فرودگاه بین المللی شیان چین است.

sleep-box-in-xi'an

Start typing and press Enter to search