علت ارزانی تورها چیست ؟ !

epaselect epa04434135 Passengers of JR Tokai's Shinkansen bullet train are waiting for the resumption of the service at JR Tokyo Station in Tokyo, Japan, 06 October 2014, after the bullet train suspended the service between Tokyo and Nagoya due to a powerful typhoon. Typhoon Phanfone is hitting through southwestern, western and central Japan with heavy rain and strong winds after lashing western and southern Japan, leaving two dead and three missing. Hundreds of thousands of people were advised to evacuate their homes with the Japan Meteorological Agency warning of mudslides, heavy rains, swollen rivers and strong winds in wide areas of the country.  EPA/KIMIMASA MAYAMA

مجریان تورها برای رقابت در بازار و جذب مسافر بیشتر ، از خدمات خود می کاهند و هتل های ارزانتری را در پکیج خود قرار می دهند. همانطور که می دانید هتل ها نسبت به قرار گرفتن در شهرها و دسترسی ، داشتن امکانات، ارائه سرویس ها از قیمتهای کاملا متفاوتی برخوردارند. سعی کنید قبل از تصمیم از محل و امکانات هتل ، سرویسهای جانبی و تور انتخابی تحقیق کنید. اکثر برگزار کنندگان تور در زمان سفر همراهتان نیستند تا نوشته ها و حرفهایشان را در محل به شما اثبات کنند و شما با کلی ناراحتی باید صبر کنید و بعد از برگشت به طرح شکایت بپردازید. تحقیقات نشان داده ۹۰ درصد از مسافران به دلیل گرفتاری های شخصی بعد از سفر و نبود ساز و کار مناسب و سریع از شکایت خود صرف نظر می کنند ولی یک خاطره بد همواره از برگزاری تور در ذهنشان می ماند. برای همین است که اکثرا از همراه شدن با تورها سرباز می زنند و خود شخصا اقدام به گرفتن بلیط و ویزا می کنند و از تورها استقبال لازم نمی شود.

همه ساله در موقع برگزاری تورهای نمایشگاه بزرگ چین (کانتون فیر) که بازار تورهای چین در داغترین زمان خود است ، همه آژانس ها اقدام به رقابت مسافر گیری برای این رویداد مهم تجاری در چین می کنند ولی چند سوال همواره در این خصوص مطرح است :

  • آیا این مجریان فقط شما را در بخش سفر (رفت و آمد و هتل) همراهی می کنند و تجربه ای در بخش تجاری و نمایشگاهی دارند ؟
  • آیا برگزار کنندگان توجهی به خدماتی که یک مسافر تجاری و نمایشگاهی در چین نیاز دارد آگاه است و این موارد را در برنامه قرار داده است ؟
  • آیا دغدغه های یک برگزار کننده تور با آنهمه ادعاهای بزرگ فقط پر کردن صندلی هواپیما و یا فروش بلیط های چارتر شده خود نیست ؟
  • آیا مجری تور در برنامه ریزی ها و انتخاب سرویسهای لازم دقت کرده یا تا آنجا که شده در کم کردن هزینه ها صرفه جویی شده تا بتواند با بازار رقابت کند ؟
  • آیا کانترها و پرسنل فروش و یا مجریان تورهای خارجی و نمایشگاهی از اطلاعات کافی شهرها و یا نمایشگاهها و مسائل مربوطه اطلاع دارند تا همراهانشان را راهنمایی کنند ؟ یا فقط کلی گویی می کنند و بقیه جوابها را به بعد موکول می کنند ؟

و  ...

شما باید بدانید یک مجری خوب و باتجربه هر دوره بر امکانات تور می افزاید تا رضایت مسافران بیشتر جلب بشود نه اینکه هر دفعه به حاشیه سود بیشتر فکر کند. یک مجری موفق همواره بر افزایش سرویهای جانبی یک سفر تجاری و نمایشگاهی تلاش می کند و همه تجربه خود را بکار میگیرد تا به همراهان خود مشاوره های موثر و اطلاعات مفید بدهد. اصولا مسافران برای راحتی بیشتر و استفاده از همین تجربه ها و اطلاعات خود را همراه تورها می کنند تا از دغدغه های سفرشان بکاهند نه اینکه به محض رسیدن رها شده و خود برای کارشان فکری کنند.

اکثر مجریان تورهای نمایشگاهی و تجاری از حوصله زیادی برخوردار نیستند و فقط مواردی که در قرارداد نوشته اند (بلیط ، ویزا ، ترانسفر و هتل) را در تعهد خود می دانند و به محض رساندن مسافر به هتل ، آنرا رها کرده تا روز آخر او را به فرودگاه برگردانند و مسافران باید خود برای هر چیزی تجربه بدست آورند و همین باعث اتلاف انرژی و هزینه می شود. این موضوع را در تماس با یک برگزار کننده براحتی خواهید فهمید که پرسنل به جای دادن اطلاعات و پاسخ به سوالات سطحی با عجله و بی حوصلگی فقط در پی ثبت نام و گرفتن مدارک مسافر هستند و خیلی پاسخ های درست به سوالات مسافر نمی دهند.

همیشه در زمان برگزاری سفرهای نمایشگاهی چین ، مسافران نیاز به مشاوره و یا درخواست تغییر برنامه، خدمات اضافه و یا سفرهای داخلی و ... دارند که اکثر مجریان حضور نداشته و یا از پاسخگویی و ارائه خدمات خودداری می کنند، در صورتیکه از یک مجری توانمند و باتجربه توقع می رود با تدبیر و مدیریت به هرگونه درخواست همراهانش پاسخ دهد و نیاز مسافرانش را برطرف کند. یک از مهمترین انگیزه شکل گیری تورهای گروهی همین است که مسافران به امید داشتن یک راهنما و مشاوری باتجربه با یک گروه همراه میشوند و گرنه صرفا رفت و آمد به کشور چین با کمی سختی برای هر کسی قابل انجام است.

با ما مشورت نموده و اطلاعات کسب کنید

Start typing and press Enter to search