خیابان توریستی چانگشی / Chunxi road

اگر برای اولین بار به چنگدو سفر می­ کنید، خیابان توریستی چانگشی، جایی است که نباید از دست بدهید. این خیابان در ناحیه جینجیانگ قرار دارد و مساحتی در حدود ۲۰۰کیلو متر مربع دارد. خیابان چانگشی در سال ۱۹۲۴ برای اتصال دو مرکز تجاری خیابان ایست و شرکت بازرگانی ساخته شد و پس از حدود ۱۰۰ سال رشد و توسعه، در حال حاضر مرکز مد چنگدو است.

جاذبه های خیابان توریستی چانگشی

مجسمه ها و بناهای تاریخی

در انتهای شمالی جاده چانگشی، تعدادی مجسمه­ ی برنزی قرار دارد. یکی از مجسمه ها، پیرمردی با لباس ­های سنتی چینی است. در فاصله نزدیکی از این مجسمه، یک خانم مدرن جوان با لباس های شیک قرار دارد  که با عجله در حال قدم زدن است. یک مجسمه ساعت سنگی نیز بین آنها قرار دارد، که زمان ۰۰:۰۰ در تاریخ ۱۰ فوریه سال ۲۰۰۲ را نشان می دهد، که زمان اتمام بازسازی این خیابان است. مجسمه پیرمرد، بازرگانان قدیمی جاده چانگشی را به تصویر می کشد، در حالی که خانم شیک نشان دهنده جوانان مدرن امروزی است. قیاس بین این دو مجسمه نشان دهنده رشد و توسعه جاده چانگشی است.

شما با قدم زدن در امتداد این خیابان، می توانید یک دیوار ساخته شده از سنگ گرانیت را ببینید که مجسمه های سنگی تزیین شده روی آن هشت رویداد در ناحیه چنگدو در سلسله تانگ را نشان می دهد. این مجسمه ها شامل نمایشگاه معبد، نمایشگاه گل، جشنواره فانوس، کاشت گیاه، چیدن برگ­های توت، شستشوی پارچه ابریشمی، بافت پارچه ابریشمی، و نوشیدن الکل است.


در نزدیکی این جاده میدان یات سن قرار دارد. در این میدان مجسمه برنزی دکتر سان یاتسن، بر روی یک پایه گرانیتی قرار دارد که با گلهای زیبایی تزیین شده است. چهار کلمه چینی "تیان شیا وی گانگ"، به معنای این که همه در بهشت ​​برابر هستند، روی گرانیت پشت این مجسمه حک شده است. استخرها و ردیف هایی از چمن که در این میدان وجود دارند،  محل خوبی برای استراحت گردشگران هستند. در اطراف میدان یاتسن، مجسمه های دیگری ساخته شده اند که همگی نشان دهنده­ ی فرهنگ منحصر به فرد سلسله چنگدو در طول تاریخ هستند.

مراکز تجاری و خرید

خیابان چانگشی، به عنوان شلوغ ترین خیابان تجاری در مرکز و غرب چین، مرکزی وسیع و متنوع ​​برای خرید است. در این خیابان، فروشگاه های مختلف، از برندهای بین المللی تا مکان های ارزان قیمت که می توانید در آن خرید کنید، وجود دارد. بیش از ۷۰۰ مجتمع تجاری بزرگ و کوچک در این خیابان قرار دارد. از جمله فروشگاه های بزرگی مانند مجتمع فروشگاهی وانگفوجینگ، مرکز خرید پارسکن و فروشگاه خرید ایستان.

خوراکی های سنتی چنگدو که در این جاده به فروش می رسد، بسیار وسوسه انگیز است. غذاهای خوشمزه ای مانند ژانگ دامپلینگ، لای تانگیوان (توپ های برنجی شیرین که از مواد مختلفی پر شده)، هان بائوزی (نوعی نان کماج پخته شده با چاشنی) و سایر تنقلات خوشمزه ای که ارائه می شوند، در بین بازدیدکنندگان سراسر جهان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

Start typing and press Enter to search