پارک جهان پکن / World Park Beijing

پارک جهان پکن، فرصتی برای دیدن جهان بدون نیاز به ترک پکن است. این پارک با وسعت ۴۷ هکتار در جنوب غربی منطقه Fengtai پکن واقع شده است و حدود ۱۷ کیلومتر با مرکز شهر پکن و میدان "تیان آن من" فاصله دارد.
این پارک در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد و تخمین زده می شود سالانه یک میلیون و پانصد هزار نفر از آن بازدید می کنند. ورودی پارک یک قلعه است که از یک ایوان و پله هایی پهن به یک حیاط زیبا، حوض با فواره و فضایی پر از مجسمه های سنگ گرانیت سفید مشرف می شود. این ورودی با طراحی معماری به سبک ایتالیایی، بازدید کننده را با الهام از سبک رنسانس در اروپا به آن دوران می برد.

World-Park-Beijing5بعد از رد شدن از یک دروازه سنگی بزرگ وارد محوطه اصلی پارک می شوید. سراسر فضای داخلی پارک جهان پکن را چمن، گل و گیاه و باغ های متعدد با طراحی های منحصر بفرد فرا گرفته است. در این فضا حدود ۱۰۰ اثر مینیاتوری از دیدنی های مشهور دنیا را قابل مشاهده است. این پارک بزرگ به دو بخش مراکز دیدنی و منطقه تفریحی تقسیم شده است.

مراکز دیدنی پارک جهان پکن

بخشی از پارک که به طرز بسیار زیبایی با گل و فضای سبز تزیین شده است منظره ای ماندگار را جلو دیدگان قرار می دهد. این بخش نماینده مناطقی از چهار اقیانوس جهان و پنج قاره آسیا، آفریقا، اروپا، شمال آمریکا و آمریکای جنوبی است. در این بخش نشانه هایی از ۵۰ کشور و منطقه از سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است. مجسمه آزادی در آمریکا، پری دریایی کپنهاک، دیوید میکل آنژ، ونوس میلو، برج پیزا در ایتالیا، تاج محل هند، برج ایفل و کلیسای نوتردام در فرانسه، اهرام مصر و مجسمه ابوالهول و ناروس اسکندریه مصر، میدان سرخ روسیه، آسیاب بادی از هلند، برج ساعت بیگ بن بریتانیا، پل برج لندن، منهتن و برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی تنها بخشی از ماکت های ساخته شده در این پارک است.

World-Park-Beijing1در ساخت این سازه ها از بهترین مواد استفاده شده است. به طوری که در فضای آزاد و تغییر دما، دوام و ماندگاری لازم را داشته باشند. به عنوان مثال در اهرام مصر از ۲۰۰۰۰۰ عدد آجر سنگی که هر کدام به بزرگی قالب صابون است استفاده شده و در مدل کوچک شده میدان سرخ روسیه ۵ میلیون آجر قرمز کوچک بکار گرفته شده است.

تفریح در پارک جهان پکن

بازدید کنندگان برای بازدید از چهار اقیانوس می توانند با قایق موتوری سریع السیر سفر کنند و یا برای دیدن همه مناطق پارک از مونوریل و یا اتومبیل های کوچک برقی استفاده نمایند. در بخشی از پارک بازدید کنندگان می توانند سوار هواپیما شوند که حس سفر کردن را هم در این بازدید تجربه کرده باشند.

World-Park-Beijing7در همه جای پارک جهان پکن و در اغلب ساعات برنامه های تئاتر و شوهای زنده، مانند شوی فیل ها همراه با آب پاشی، پخش فیلم در سینماهای مختلف و اجرای رقص و موسیقی محلی و سنتی برقرار است که در اطلاع رسانی ها به نظر بازدیدکنندگان می رسد.

World-Park-Beijing3نمونه پارک جهان پکن در شهر زیبای شنزن در جنوب چین وجود دارد که به مراتب از این پارک بزرگ تر، کامل تر و مجهزتر است. پارک جهان شنزن با نام "پنجره ای رو به جهان" Window of The World یکی از جاذبه های توریستی مطرح در کشور چین و یکی از دیدنی های برجسته شهر شنزن است. برای اطلاعات بیشت راز این چاذبه توریستی به لینک زیر مراجعه کنید.

پارک جهان شنزن / Shenzhen window of the world

Start typing and press Enter to search