پارک جهان شنزن / Shenzhen window of the world

پارک جهان شنزن shenzhen world park یا پنجره ای رو به جهان window of the world یکی از دیدنی های برجسته شهر شنزن است. این پارک با مساحت ۴۸۰۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین و دیدنی ترین پارک های کشور چین است. به هر مسافری که به چین سفر می کند توصیه می کنیم این پارک را حتما ببیند.

Shenzhen-World-Parkپنجره ای رو به جهان، پارکی است که نسخه مینیاتوری و یا ماکت تمام مکان ها و مناظر دیدنی و معروف دنیا را می توان در آنجا دید. این پارک بیش از ۱۳۰ نوع مدل کوچک شده مکان های دیدنی از ۴۳ کشور دنیا را دارا است. علاوه بر آن بازدید کنندگان از بعضی گونه های روستایی در چند کشور جهان بازدید می کنند و با نحوه آداب و رسوم آنها در برگزاری جشن از نزدیک آشنا خواهند شد.

Shenzhen-World-Park0در میدان ورودی و زیبای پارک، نمایی از نماد موزه لوور فرانسه دیده می شود که زیر آن ورودی ایستگاه Shijiezhichuang خط یک متروی شنزن است (اگر تنها سفر می کنید می توانید برای آمدن به این مکان براحتی با مترو خود را به اینجا برسانید). آبشارهای دو طرف و حوض وسط میدان همراه با آب فشان های زیبا و گل آرایی و طراحی چشم نواز محوطه ورودی پارک، هر بازدید کننده ای را به بازدید از این پارک وسوسه می کند.
در ابتدای ورود به این پارک ۱۰ تا از مجسمه شناخته شده ی الهه های ادیان و تمدن های جهان قرار دارد. در داخل پارک علاوه بر فضای سبزی که به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا شده، مکان های دیدنی از قبیل: آتن باستان، برج پیزا، برج لندن، برج ایفل را می توان دید، برج ایفل به ارتفاع ۱۰۸ متر است و بازدید کنندگان می توانند بعد از تهیه بلیط با آسانسورها به بالای آن رفته و از آنجا به راحتی همه مجموعه پارک، شهر شنزن و حتی مرز هنگ کنگ را ببینند.

Shenzhen-World-Park5از دیگر مکان های دیدنی که از قاره اروپا در این پارک وجود دارد، قایق سواری (گوندولا) در امتداد کانال ونیز و همین طور بنای کولیزوم رم و یا آسیاب های بادی هلند و کاخ باکینگهام انگلستان را می توان دید.
خانه اپرای سیدنی، کاخ سلطنتی تایلند، تاج محل هند، کوه های فوجی ژاپن، معبد های زمرد بودا و معبد های ماهامونی در میانمار از مکان های دیدنی قاره آسیا در این پارک هستند، از ایران نیز مسجد امام اصفهان و ستون های تخت جمشید و قسمتی از معماری شوش قدیم دیده می شود. در جلوی هر بنا تابلوهایی به دو زبان چینی و انگلیسی به معرفی مشخصات بنا پرداخته شده است. (البته در مورد بناهای ایران در اطلاع رسانی اشتباهات بزرگی صورت گرفته که نشان دهنده غفلت، کوتاهی و یا عدم پیگیری مسولین فرهنگی سفارت ایران در کشور چین است. باید پیگیری کنند و اطلاعات کشور ایران را در این پارک اصلاح کنند.)

Shenzhen-World-Park11از مکان های دیدنی قاره آفریقا، اهرام مصر و مجسمه ابوالهول را می توان دید. از قاره آمریکا نیز، آبشار نیاگارا به زیبایی هر چه تمام تر ساخته شده و همین طور کاخ سفید و مدل کلی از شهر نیویورک در سال ۲۰۱۱ دیده می شود. این ها برخی از ۱۳۰ مکان دیدنی دنیا بود که نام برده شد.
در این پارک وسایل سرگرم کننده و جشن های زیادی برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است که اطلاعات آنها در بروشوری که درب وردی به شما خواهند داد نوشته شده است. راه آهن های کوچکی که داخل غارها در پارک می چرخند، سورتمه هایی که در جنگل های مصنوعی حرکت می کنند، سنگ نوردی، اسکی کردن بر روی برف در رشته کوه های مصنوعی آلپ که در داخل سالن ساخته شده است، سالن پاتیناژ (اسکی و ورزش روی یخ)، منطقه پارک ژوراسیک که بازدیدکنندگان را با انواع حیوانات عظیم الجثه ای که حرکت می کنند و از خودشان صدا در می آورند آشنا می کند، منطقه ای که بطور مصنوعی باران می بارد و رعد برق می شود و طوفان شدیدی رخ می دهد و بازدید کنندگان را با بلاهای طبیعی آشنا می کند، و برای مردم بسیارهیجان انگیز است، همه و همه تنها بخشی از برنامه هایی است که در یک روز می توانید در این پارک ببینید.

Shenzhen-World-Park3در بخش های بسیاری از پارک دریاچه های پر از آب، حوض های بازسازی شده از مناطق دیدنی دنیا همراه با فواره های زیبا و آب فشان های با قدرت، رودخانه و جوی هایی که با فضای سبز طراحی شده به زیبایی آمیخته شده، چشم هر بیننده ای را آرامش می دهد. در بخش هایی از این آبها ماهی های قرمز بزرگ و تزیینی به فراوانی وجود دارد که بازدید کنندگان با خرید غذای ماهی آنها را که بشدت گرسنه هستند با هیجان وصف ناپذیری غذا می دهند.

Shenzhen-World-Park12در این پارک جشن های زیادی نیز برگزار می شود از جمله جشنواره بین المللی و یا جشنواره موسیقی پاپ و همین طور جشنواره گیلاس و جشن های زیاد دیگر که در تعطیلات و در روز ملی چین برگزار می شود. هر شب ساعت ۷/۵ بعد ازظهرنیز در میدان اصلی و محوطه ورودی روباز و بزرگ مجموعه همراه با نورپردازی فوق العاده ای همراه با رقص های سنتی با آتش بازی در فضای بازبرنامه هایی انجام می شود. در این جشنواره که یک ساعت و نیم بطول می انجامد هنرمندانی از کشورهای جهان همراه با هنرمندان چینی به اجرای برنامه های متنوع و جذابی می پردازند. (بازدیدکنندگان به ویژه هنرمندان، مدیران و برنامه ریزان فرهنگی را به دیدن این برنامه تاثیر برانگیز توصیه می کنیم)

Shenzhen-World-Park8به دلیل بزرگی، وسعت و تنوع دیدنی های پارک بازدید کنندگان به سه طریق می توانند در توانایی جسمی صرفه جویی کرده بیشتراز وقت خود استفاده کنند و گرنه همه جای پارک را تا شب نمی شود دید. مونوریل برقی بدون راننده از روی ریلی که در ارتفاع قراردارد و از آن بالا می شود خیلی جاها را دید و فیلم و عکس تهیه کرد، کارناوالهایی که بازدید کنندگان را از مسیری لابلای دیدنی های این شهر کوچک می گذرانند و در سه ایستگاه برای گرفتن عکس، ۵ دقیقه می ایستند و راه سوم بالا رفتن از برج ایفل و دیدن همه مناظر اطراف از آن ارتفاع هیجان انگیز....

Shenzhen-World-Park14در جای جای پارک دکه هایی به عرضه انواع خوراکی، میوه و نوشیدنی می پردازند و بازدید کنندگان با هر سلیقه و ذائقه ای می توانند غذاهای متنوعی را تهیه کرده، میل کنند. علاوه بر این فروشگاههایی به عرضه محصولات فرهنگی و انواع سوغات سنتی چین، لباس و ملزومات دیگرمی پردازند.
در بخشی از پارک در لابلای فضای سبز بیش از یکصد اثر مجسمه سازی از هنرمندان مختلف به چشم می خورد که برای علاقه مندان خالی از لطف نیست. در قسمتی از حاشیه پارک اقامتگاههای به شکل معماری هتل های دنیا ساخته شده با همان دکوراسیون و رنگ و تنوع که شما احساس کنید واقعا همه دنیا را دیده اید.
در کل می توان گفت هر گردشگر با آمدن به این پارک و با گذراندن یک روز بیادماندنی، دور دنیا را در چند ساعت به راحتی ببیند و با خودش کلی عکس و فیلم به سوغات ببرد که تا سالها در مرور این خاطرات به او کمک کنند. این پارک از ساعت ۹ صبح تا ۱۰/۵ شب به روی علاقه مندان باز است. قیمت بلیط ورودی این پارک برای بزرگسالان ۱۶۰ یوان است و کودکان زیر ۱۲۰ سانتیمتر قد می توانند این پارک را بطور رایگان بازدید کنند. برنامه شو هر شب ساعت هفت و نیم برگزار می گردد و اگر از بیرون پارک فقط برای دیدن شو وارد شوید باید ۵۰ یوان بلیط تهیه کنید.
در شهر پکن هم یک پارک جهان وجود دارد که به بزرگی و وسعت این پارک نیست ولی نمونه های ساخته شده از مکان های دینی و آثار تاریخی دنیا را دارد. نظر به دوری پکن به این شهر (سه ساعت پرواز داخلی) می توانید پارک جهان پکن را ببینید.

Shenzhen-World-Park9

حاشیه : چینی ها با ساخت این مجموعه به سه هدف بزرگ دست پیدا کرده اند که برای مدیران و برنامه ریزان هر جامعه ای تامل برانگیز است :
۱ – مدیران خوش فکر و زرنگ جامعه چین با ساخت این پارک از مردم خود دعوت کرده اند به جای صرف وقت و پرداخت هزینه های کلان سفرهای خارجی به پارک جهان آمده و در یک روز بیادماندنی، تاثیر گذار و مهیج همه دیدنی های جهان را در این مجموعه بازدید کنند. حتی آنهایی که هیچ وقت نمی توانند فرانسه، انگستان، آمریکا، سیدنی، هند و یا ایران و هر جای دیگر دنیا ببینند حداقل با دیدن و کسب اطلاعات این مکانهای دیدنی حسرت به دلشان نماند و از این ولع و حرارت و جذابیت بکاهند. در اطلاع رسانی های خود برای ترغیب مردم از پارک های جهان خود گفته اند: "دیدن جهان بدون نیاز به ترک چین"
۲ – از همه بازدید کنندگان، مسافران و گردشگران همه جای دنیا برای بازدید از کل مجموعه و یا حداقل از قسمتی که از کشورشان و یا از دین و تمدنشان ساخته شده بازدید کنند. بهانه درست کرده اند موثر برای هر بازدید کننده ای از هر جای دنیا. هندی برای تاج محل خودش بیاید، تایلندی برای دیدن معبد معروف تایلند، از مالزی برای دیدن برج دوقلو و از سنگاپور برای دیدن نماد سنگاپور و ....

۳ – اگر به آمار بازدید و فروش بلیط این مجموعه توجه کنید پی خواهید برد، که هر کجا کاری درست و هدفمند انجام گرفته جواب درست هم بدست آمده. مدیران برای هزینه کردن همیشه پا، پس می زنند در جایی که هر کجا پروژه ای انجام گرفته که فکر و هزینه درست نداشته با شکست و عدم اقبال روبرو بوده است. به همین دلیل از همه مدیران، برنامه ریزان، محققان، شهرداری ها و مدیران شهری و یا هر آدم دلسوزی که می تواند در هر حوزه ای از کشور تاثیری داشته باشد توصیه می کنیم از شهر شنزن، پارک ها و مراکز دیدنی آن با نگاهی ویژه بازدیدی داشته باشد.

Shenzhen-World-Park7چینستان مرکز مشاوره چین و برگزار کننده باتجربه سفرهای تخصصی و گروهی چین همواره در ایجاد این فضا برای مدیران کشورمان کوشیده و در آینده هم آمادگی برگزاری تورهای ویژه با اهدافی تاثیرگذار را در برنامه خود دارد. می توانید از تجربه هاب بدست آمده این سالها به خوبی استفاده کنید.

Shenzhen-World-Park15

Start typing and press Enter to search