اطلاعات ایوو / Yiwu

ایوو Yiwu شهری تجاری در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی شانگهای در استان زجیانگ Zhejiang شرق چین است. ایوو را به بزرگترین شهر عمده فروشی جهان می شناسند. اگر بگوییم اکثر بازرگانان دنیا به چین و این شهر سفر کرده و از آن خرید کرده یا هi خوبی می شناسند، حرف گزافی نگفته ایم.

ایوو تابلوی اقتصادی چین

ایوو به شهر بازارهای پرجنب و جوش و بازارهای مصرفی کوچک معروف است. ممکن نیست چیزی که می خواهید را در بازارهای متعدد این شهر پیدا نکنید. این شهر در بین ۱۰۰ بازار بزرگ چین به عنوان تابلوی اقتصادی این کشور مطرح است و به تنوع، کیفیت و ارزانی شهرت دارد. این شهر از نظر بازار کالاهای مصرفی کوچک در چین، رتبه اول را داراست.شش

Yiwu-china

ویژگی های شهری

خیابانهای این شهر در گذشته کثیف و غیر قابل تحمل بود. ولی هم اکنون محل جولان ماشین های لوکس و ساختمان ها و بازارهای متعدد است. پس از باز شدن بازارهای چین بروی تمام دنیا، اقتصاد ایوو مانند شهر شنزن یکی از سریعترین رشدها را در این کشور داشته است. بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر،حضور بازرگانان عرب و خاورمیانه ای در این شهر روبه افزایش گذاشت. این موضوع سبب رفت و آمد عرب ها و مسلمانان در این شهر شده است. به همین دلیل مساجد و رستوران های حلال زیادی در ایوو قابل مشاهده هستند. در نتیجه مسلمانان برای زندگی و اقامت در ایوو از آسودگی نسبتا خوبی برخوردارند.

میانگین دما در این شهر ۱۷ درجه سانتیگراد و اغلب گرم و مرطوب است. گرمرترین ماه سال جولای با ۲۹ درجه و سردترین ماه آن ژانویه با ۴ درجه است. هنرهای رزمی در این شهر رونق دارد. از نظر هنری سالن اپرای وو Wu در ایوو از حدود ۴۰۰ سال پیش (سلسله مینگ) تا به حال سابقه دارد.

the-streets-of-yiwu-china

 تاریخچه تجارت در ایوو

ایوو از نظر ناحیه شهری کوچک است. ولی نواحی غیر شهری زیادی دارد که به صورت مناطق پراکنده در اطراف این شهر قرار دارند. ایوو حدود ۱/۲ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثرا به خرید ، فروش و تجارت مشغولند. تجارت با تاریخ گذشته این شهر آمیختگی زیادی دارد. به دلیل نبودن خاک مرغوب در این منطقه مردم از قدیم به خرید و فروش و دوره گردی خرج خود را میگذراندند. اکثر مردم گذشته این منطقه با سبدهایی که به گردن می آویخته اند اجناس مصرفی مردم را تهیه و به در خانه هایشان می بردند. اسناد تاریخی از ۱۶۰۰ سال پیش حاکی از این است که مردان ایوو سوزن های خیاطی تولید و تجارت می کرده اند.

این تجارت ها سال ها ادامه داشت تا اینکه جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹ موجودیت خود را اعلام کرد. در این زمان بازار آزاد به عنوان پدیده سرمایه داری در جامعه چین مطرح شد و کمی جلوی کار تجارت این منطقه را گرفت. این شرایط مردم ایوو را مجبور به کار و تجارت مخفیانه کرد. بعد از اصلاحات اقتصادی چین توسط تین شیئو پینگ در سال ۱۹۷۸ ، بازار تجارت ایوو جان دوباره گرفت و به بهترین بازار آزاد چین تبدیل شد. به همین مناسبات این شهر در سال ۱۹۸۸ در بین ۱۰۰ شهر چین رتبه ۴۷ را به دلیل جذب اقتصادی بدست آورد . ایوو در همان سال به عنوان شهر اقتصادی استان زجیانگ مطرح شد و در سال ۲۰۰۱ رتبه اقتصادی این شهر در کل چین به رتبه ۱۹ ارتقاء پیدا کرد.

جاذبه های تجاری و بازرگانی

راه آهن این شهر به مادرید با ۸۱۱۱ مایل بلندترین راه آهن باربری دنیا، مسیر کشور چین را به آسیای میانه و اروپا متصل می کند. حمل و نقل بار و مسافر در این شهر با زیرساخت های خوبی وجود دارد. ایستگاه راه آهن شهر ایوو به اکثر شهرهای چین مرتبط است و روزانه صدها قطار به آن وارد و از آن خارج می شوند. فرودگاه شهر ایوو یکی از فعال ترین فرودگاه های منطقه است و روزانه پروازهای متعددی را از شهرهای چین پذیراست.

یکی از مهم ترین جاذبه های تجاری و بازرگانی شهر ایوو، وجود بزرگترین بازار چین و جهان در این شهر است. بازار فوتین Futian Market یا همان بازار ایوو Yiwu Market  یا شهر تجارت بین المللی ایوو Yiwu International Trade City بازاری است که در تصور شما نمی گنجد. برای کسب اطلاعات بیشتر و گسترده تر از  این بازار به لینک زیر مراجعه کنید.

شهر تجارت بین المللی ایوو - بازار فوتین

مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر ایوو یکی از فعال ترین مراکز برگزاری نمایشگاه در این منطقه به شما می رود و رویدادهای تجاری برزگی را در این شهر مدیریت و اجرا می کند. یکی از رویدادهای مهم این نمایشگاه، نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی چین است (China Yiwu International Commodities Fair) و در مدت برگزاری خود تجار و بازرگانان خارجی و داخلی را به طرف خود می کشاند.

جاذبه های ایوو

پارک و دریاچه شیوهو / Xiuhu Lake Park

قبر لوبین وانگ / Luo Binwang Tomb

شهر بین المللی تجارت ایوو / Yiwu International Trade City

Start typing and press Enter to search