سواحل شانگهای / The Bund shanghai

سواحل شانگهای موسوم به منطقه باند یک کنار گذر ساحلی بسیار مشهور است که برای صدها سال به عنوان نماد شانگهای در نظر گرفته شده است. این منطقه درست در کناره غربی، در طول ساحل رودخانه هوانگپو از پل وایبایدو تا پل نانپو واقع شده و شهر شانگهای را تزیین کرده است. محوطه منطقه باند بسیار وسیع است و از پل بایدو تا شرق رودخانه جینلینگ ادامه پیدا می­ کند. این محوطه حدود ۱۵۰۰ متر طول دارد. سواحل باند در لیست ده مکان برتر شانگهای به چشم می­ خورد و شب­ های بسیار لذت­ بخش و دل انگیزی دارد.

اغلب مردم از قدم زدن در این منطقه و مشاهده مناظر منطقه پودانگ و رودخانه هوانگپو و همچنین برج تلویزیونی که درست در مقابل آن قرار گرفته و تماشای برج جین­مائو لذت می­ برند.

ساختار منطقه باند در شانگهای

منطقه باند "موزه معماری بین المللی" نامیده شده است. در این محل بانک ­ها، هتل ­ها، باشگاه ­های منحصر به فرد، سازمان­ های مطبوعاتی و مقرهای بین­ المللی قرار گرفته ­اند و می­ توان به وضوح پیشرفت و توسعه اقتصادی را در آن درک کرد.

بیست و شش ساختمان بزرگ، با ارتفاع­ های مختلف واقع در حدود ۵٫۱ کیلومتری رودخانه­ های ژانگشان­لو و هوانگپو و در ضلع غربی اسکله باند با معماری­ هایی به سبک گوتیک، رنسانس، باروک، رمانتیسیسم، کلاسیک و … قرار دارد که از زیباترین چشم ‌اندازهای این منطقه است. این ساختمان­ ها که به سبک­ های الهام گرفته از غرب ساخته شده بودند، از دهه ۱۹۳۰ کمی تغییر کردند. پس از تاسیس جمهوری خلق چین، مالکان قدیمی آن ها که تحت تاثیر بحران­ های جنگی بودند، از بین رفتند و بسیاری از این سازه­ ها به ادارات دولتی، و فروشگاه­ ها تبدیل شدند و اکثر آپارتمان­ ها فروخته یا نابود شدند.

دیوار ۱۷۰۰ متری کنترل سیل، واقع در کناره ­ی رودخانه­ ی هوانگپو مشهور به دیوار عاشقان، از پارک هوانگپو تا رودخانه زینکای قرار گرفته است.

نمایشگاه بین‌المللی معماری باند، گردشگاه و پارک ساحلی بزرگ شانگهای که در امتداد رودخانه قرار دارد و مجموعه‌ی مدرن ( Three on the Bund) که شامل مغازه‌ها، گالری‌های هنری و غذاخوری‌های متنوعی ا‌ست، از دیگر جاذبه­ های توریستی این منطقه است.

Start typing and press Enter to search